E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi
Kniha je určena všem čtenářům, kteří se setkávají při učení či výuce s digitálními technologiemi:
studentům
učitelům
vzdělavatelům dospělých
vědeckým pracovníkům
i nejširší veřejnosti.
Vychází z teoretického studia a empirického výzkumu autorů, ale i z jejich vlastní učitelské a lektorské praxe. Reflektuje současné pedagogické i technologické trendy, zároveň je kritická k nerealistickým očekáváním a představám, které jsou s implementací technologií často spojeny.
Publikace může čtenářům přinést inspiraci a otevřít nové perspektivy i způsoby učení (se) s digitálními technologiemi. Ocení ji především ti, kteří preferují moderní, avšak promyšlené didaktické postupy využívání technologií.
Knihu doplňuje online podpora, viz http://knihaelearning.cz/.
Tištěných publikací o vzdělávacích technologiích vychází v češtině velmi málo. Ty, které postihují problematiku digitálních technologií v aktuální – moderní – podobě, jsou zcela výjimečné. Kniha splňuje oboje, navíc nabízí skutečně komplexní odborný vhled do problematiky digitálních technologií ve vzdělávání. Jednoznačně ji doporučuji všem zájemcům o vzdělávání.
PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D., Katedra informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Na knize oceňuji především didaktickou ukotvenost a pedagogické (nikoliv technologické) hledisko, které by mělo být při rozhodování o uplatnění technologií ve výuce prioritou. Recenzovanou publikaci tedy vítám jako zajímavý příspěvek do odborné diskuse o e-learningu a jako cenný zdroj informací pro aktéry, kteří se procesů vyučování a učení za použití technologií účastní.
Mgr. František Tůma, Ph.D., Institut výzkumu školního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity