Fíovo čtení
Pracovní sešit Fíovo čtení vznikl pro děti, kterým se nedařilo čtení genetickou metodou nebo metodou analyticko-syntetickou bez tvorby slabik, kterou se učily ve škole. Tyto děti sice poznaly všechna písmena, ale na složení delšího slova jim nestačila sluchová paměť. Často se jednalo o děti, které byly v péči logopeda z důvodu diagnózy vývojové dysfázie, nebo o děti, které měly výrazný deficit v rozvoji v percepční rovině.
Cílem Fíova čtení je ukázat dítěti slabikovou techniku čtení a vyzkoušet, zda by mu nešla lépe, a nepomohla mu tak překonat jeho obtíže.
Fíovo čtení se skládá ze dvou částí navazujících na sebe a zařazených do jedné ucelené publikace. Jednotlivé části nejsou primárně plánovány pro jednotlivý ročník či období, kdy je má dítě používat.
Fíovo čtení je určeno dětem, které mají problém s výukou čtení, jejich rodičům a speciálním pedagogům, kteří s nimi pracují.
Pracovní sešit má udělenu schvalovací doložku MŠMT a je zařazen do seznamu učebnic pro obor vzdělání Základní škola.
PhDr. Kamila Balharová - speciální pedagog, vede soukromou praxi, publikuje; lektorka seminářů akreditovaných MŠMT, podílí se na vzdělávání dalších pedagogických pracovníků; členka celoevropského výzkumného projektu LITERACY, expert na adaptaci online nástrojů pro dospívající a dospělé jedince s dyslexií; členka společností Czechdyslexie a Dyscentrum