Jazykové hry pro malé školáky
Tyto hry jim otevírají možnosti konfrontace jazykových významů i struktur a mnohonásobného opakování. Hry jsou pro ně vlastně jakousi jazykovou laboratoří, ve které mohou tito žáci libovolně zkoušet své jazykové experimenty a ověřovat fungování jazyka, který se před nimi otvírá. Radost či zábavu, kterou didaktická hra ve výuce žákům přináší, je vnímána jako jeden z nejlepších prostředků výuky dětí. Prostřednictvím hry se totiž můžou učit efektivně, aniž by je ohrožovalo množství jevů, které se musí naučit, nebo jejich obtížnost a složité vysvětlení.
V publikaci je zřejmá snaha o to, aby se pro vyučování češtiny jako cizího jazyka adaptovaly herní aktivity postavené na různých herních principech. Najdete zde hry podporující soutěživost, ale i hry postavené na náhodě, které umožňují zažít pocit úspěchu i dětem, které nejsou dravé. Svou roli sehrály i hry, jejichž herním principem jsou mimikry, tedy proměna, nápodoba, hra na něco či někoho jiného. V oblasti školního vzdělávání je tento typ her možné využít při nacvičování a řešení situací „jako by“, což dětem umožňuje vyzkoušet si postup úkonů při řešení různých komunikačních situací.
Pro lepší přehlednost je tato publikace rozdělena na dvě části – Jazykové hry pro malé školáky fonetické a Jazykové hry pro malé školáky lexikální a gramatické. Oba díly jsou k dispozici pouze jako komplet.