Vedení lidí ve školách a školských zařízeních
Silnou stránkou predloženej monografie je spôsob jej spracovania. V úvode jednotlivých kapitol autorka prezentuje základné teoretické východiská príslušnej problematiky, pričom zakaždým ich uvádza v kontexte každodennej praxe výkonu postu lídra školskej inštitúcie, následne túto teóriu ozrejmuje na príkladoch z praxe, dokladá ju zisteniami vyplývajúcimi z rôznych výskumov a výskumných šetrení (realizovaných dominantne autorkou v rámci jej vedecko-výskumnej činnosti), dopĺňa ju podnetmi na vlastné zamyslenie sa čitateľa a v závere každej kapitoly rekapituluje hlavné body (poznatky), ktoré sú v nej obsiahnuté a čitateľ by si ich mal osvojiť (Tip pro zamyšlení, Příklad z praxe, Výsledky výskumného šetření, Shrnutí kapitoly).
prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Kniha se velmi lehce čte a věřím, že bude nejen skvělým studijním materiálem pro všechny vedoucí pracovníky, ale i přínosem pro každého, pro koho je naslouchání či umění pochopit a pak být pochopen důležité. A je jedno, zda je to v rodinných či partnerských vztazích nebo v pracovním kontextu.
Mgr. Bc. Filip Kuchařvedoucí školského odboru Úřadu MČ Praha 7