Ze zkušeností dětského psychologa
Moderní doba klade na nás a naše děti stále vyšší nároky. Mnohé z úkolů, které s dětmi řešíme v průběhu útlého dětství a školní docházky, jsou věčné povahy, setkávaly se s nimi minulé generace, některé se však objevují nově. Přemýšlíme o způsobech, jak děti lépe vychovávat a vzdělávat, aby v dospělosti obstály. Sami přitom musíme měnit své názory a postoje. Autor knihy vychází ze svých dlouholetých zkušeností dětského psychologa a nabízí nám konkrétní odpovědi na otázky, které hledáme, ale i na ty, které bychom měli hledat. Snadnou orientaci v publikaci umožňuje přehledné členění textu pomocí abecedně řazených hesel.
Kniha je určena v první řadě rodičům, prarodičům, ale zajímavá může být také pro pedagogy.
PhDr. Václav Mertin, psycholog, 35 let poradenské praxe v pedagogicko-psychologické poradně, učitel katedry psychologie FF UK v Praze – vyučované předměty zahrnují pedagogickou psychologii, školní a poradenskou psychologii. Odborné zájmy: obecnější otázky uplatnění psychologie ve školství, individualizace vzdělávacího přístupu k dětem, poruchy učení a chování, vstup dítěte do školy, domácí vzdělávání, poradenství pro rodiče.