GDPR a vaše právnická firma
Platnost GDPR se blíží a také právní kanceláře budou muset splnit řadu nových povinností. A to vše navíc, s ostatními úkoly a povinnostmi spojenými s provozováním každodenní praxe.
Nyní je nutné zavést náležitá technická a organizačních opatření pro zajištění úrovně bezpečnosti odpovídající danému riziku.
Víte, jak vám mohou pomoci právnické technologie splnit povinnost GDPR?
Ochrana strategických údajů a Legal Tech jdou ruku v ruce. Volba softwaru pro řízení praxe nebyla nikdy jednoduchá, obzvláště pokud je jedním z faktorů zajištění shody s předpisy. V souvislosti s GDPR musí právnické firmy ověřit:
- Kde se údaje fyzicky nacházejí. Pokud jsou uloženy na lokálním serveru, je váš dodavatel schopen zabránit rozsáhlému porušení zabezpečení údajů? Jsou-li uloženy v cloudu, dokáže zpracovatel zaručit zabezpečení na úrovni bankovního standardu a obnovu v případě havárie?
- Jaká bezpečnostní opatření jsou zavedena za účelem ochrany údajů před neoprávněným přístupem nebo ztrátou.
- Jak dlouho vaše firma uchovává soubory a údaje.
- Jaké třetí strany mají přístup k údajům a nakolik bezpečně je sdílejí (tj. prostřednictvím zabezpečeného portálu nebo elektronické pošty).
- Zda zaměstnanci používají svá vlastní zařízení a pokud ano, zda mají bezpečný přístup k souborům mimo kancelář.
- Jak často jsou údaje zálohovány a jak dlouho trvá obnova údajů v případě kybernetického útoku.
Výhody a potenciální možnosti využití těchto specializovaných technologií:
- Centrální uložení údajů a jednodušší, rychlejší a spolehlivější analýza údajů v reálném čase.
- Přístup ke všem údajům o případech a klientech, a to kdykoli, stejně jako komunikace.
- Archivace důležitých právních dokumentů, jako jsou dohody o mlčenlivosti (NDA), dohody s třetími stranami o zpracování údajů a/nebo prohlášení o souhlasu.
- Grafický přehled úkolů a automatická e-mailová upozornění sloužící pro kontrolu nad plněním povinností, pravidla pro uchovávání/likvidaci údajů.
- Bezproblémová a spolehlivá dokumentace procesů a odpovědností v oblasti elektronického zpracování dat.
- Chráněné prostory pro sdílení údajů (tzv. data room), určené pro citlivé údaje a projekty.
- Flexibilní správa přístupu za účelem minimalizace počtu osob, které mají oprávnění k přístupu k citlivým údajům.
- Ukládání smluvních dokumentů, které byly zkontrolovány podle zákonů na ochranu údajů.
- Automatizovaná tvorba smluv včetně příslušných příloh pro účely zákonů na ochranu údajů (např. pro získání souhlasu se zpracováním údajů).
V případě, že nepoužíváte vhodnou technologii pro splnění zvýšených požadavků na ochranu údajů a bezpečnost, které přináší GDPR, pak je pravý čas se nad ní nejen zamyslet, ale také ji co nejrychleji zavést. Nejenže můžete pracovat na tom, abyste předešli riziku vysokých pokut a odpovědností, ale se správnou technologií navíc můžete pracovat efektivněji a bezpečněji. Ba co víc, budete moci přenést přinejmenším některá rizika spojená s odpovědností v oblasti zabezpečení a ochrany údajů na externí poskytovatele služeb.
Spolehlivá ochrana vašich dat díky advokátnímu systému Kleos
Kleos je jedničkou mezi cloudovými právními systémy Evropě z dobrého důvodu – naše mimořádně vysoké investice do oblasti zabezpečení údajů chrání právnické firmy před potenciálními hrozbami. Se systémem Kleos můžete být klidní, protože víte, že vaše údaje jsou bezpečně uloženy a automaticky zálohovány v našem německém datovém centru certifikovaném podle normy ISO 27001, které splňuje nejnovější pravidla EU pro ochranu soukromí údajů. Naše přísné kontroly přístupu zajišťují, že k údajům nemají přístup neoprávněné osoby. Naše servery a aplikace aktualizujeme, abychom zajistili trvalou maximální bezpečnost, což znamená, že všechny Vaše soubory jsou bezpečně uloženy a nemohou být porušeny ani ztraceny.
Zkuste si zdarma na 3 měsíce advokátní systém Kleos |