Klienti a jejich logistické potřeby jsou pro DHL Express na prvním místě
Letos v květnu byl zahájen již 19. ročník Exportní ceny DHL Unicredit, která podporuje a oceňuje úspěchy českých exportérů. Na otázky související s právě touto soutěží odpovídá Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express pro Českou republiku a Centrální Evropu.
Jaké byly prvotní motivy, které stály za Exportní cenou DHL UniCredit?
Před 19 lety jsme se v DHL Express Česká republika, inspirováni svými kolegy z Irska a Nizozemí, rozhodli motivovat a ocenit malé a střední firmy, které svými exportními aktivitami podporovaly českou ekonomiku, a pomohly ji tak překonat hospodářskou krizi na konci devadesátých let. Naším cílem bylo a nadále je motivovat české vývozce a podpořit je v jejich snaze dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Existuje tak platforma, kde si exportéři a všichni zájemci o export mohou předávat své zkušenosti, sdílet informace a scházet se na společensko-odborných setkáních, na kterých mohou čerpat exkluzivní informace a data partnerů projektu o současné ekonomické a geopolitické situaci. I letošní již 19. ročník této soutěže poukazuje na úspěchy českých firem, o jejichž produkci je zájem i za hranicemi naší republiky.
Pro nás v DHL Express jsou klienti na prvním místě a jejich potřeby a požadavky řešíme vždy s důrazem na individuální přístup a celkovou výhodnost pro klienta. Proto nelze v tomto ohledu nijak zobecňovat. Mohu však konstatovat, že v DHL Express trvale reagujeme na stále silnější pozici malých a středních podniků v české ekonomice a přinášíme pro ně speciální cenové nabídky, díky nimž se jejich postavení ještě zlepší. Nabízíme celou řadu produktů vytvořených speciálně právě pro malé a střední podniky. Zaslání vzorků produktů do zahraničí, poslání nových katalogů s aktuální nabídkou zahraničním obchodním partnerům či jakýkoliv jiný kontakt se zahraničím, pro který je nezbytné využít logistických služeb. To vše pro naše zákazníky zařídíme, přičemž vždy sledujeme stejný cíl, a to minimalizovat náklady s tím spojené. Protože dobře víme, že každá koruna má pro malé a střední podniky hodnotu zlata.
Jakým způsobem můžete českým firmám pomoci prorazit na zahraniční trhy?
Fungujeme v oblasti mezinárodní expresní přepravy více než 45 let, de facto jsme obor mezinárodní expresní přepravy vynalezli a troufám si říct, že dokážeme začínajícím exportérům opravdu usnadnit jejich vstup na globální trhy poradenstvím, pokud jde o mezinárodní logistiku a celní služby. Začínající exportéři by vždy měli využít zkušeností firem, které již se zahraničím obchodují a dosahují podnikatelských úspěchů, neboť právě ty jim mohou být dobrým příkladem. Pak jsou to samozřejmě firmy, které poskytují služby podporující export, jako je právě DHL. Pochopitelně mohu rovněž doporučit kontaktování agentury CzechTrade, která jim poskytne i řadu služeb a poradenství a pomocnou ruku v jejich exportních začátcích.
Loňský exportní ročník byl mimořádně úspěšný. Jaký máte vy, coby logistický odborník, názor na letošní vývoj?
Na úspěchu loňského ročníku Exportní ceny se odrazila velmi dobrá ekonomická situace na tuzemském trhu. Česká ekonomika tehdy rostla tempem přesahujícím 4 % a celkově se našim exportérům velmi dařilo. Letos jsou odhady sice nižší, ale ekonomika poroste dál a já věřím, že i nadále se budeme v rámci Exportní ceny setkávat se zajímavými příběhy úspěšných českých exportérů. Každý exportní úspěch je inspirací a velmi pozitivním obrazem pro řadu dalších podniků, které o expanzi na zahraniční trhy teprve uvažují.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz