LEAGLEONE: Jak je to nově se zárukou na zboží?
Rozsáhlá novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku se dotkla i záruky a práv z vadného plnění. Zárukou se prodávající dobrovolně zavazuje, že věc bude mít po určitou dobu obvyklé vlastnosti a bude splňovat svůj účel. Naopak práva z vadného plnění vznikají kupujícímu až v okamžiku, kdy je věc postižena vadou. Co se v této problematice změnilo a jak se k ní zákon staví dnes?
Dnes má spotřebitel jakožto kupující nárok na to, aby zboží, které koupil, bylo bezvadné v okamžiku jeho převzetí od prodávajícího. Prodávající tudíž odpovídá po dobu dvou let pouze za vady, které zboží mělo, když si jej spotřebitel zakoupil a od prodávajícího převzal. Při reklamaci proto bude prodávající nově zkoumat, zda vada, která způsobila poruchu zboží, existovala už v době jeho převzetí.
Pokud by se ukázalo, že v době převzetí zboží tato vada neexistovala, potom prodávající za vadu již neodpovídá.
Článek si můžete přečíst zde.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz