Mercedes-Benz třídy G - vytesán z kamene
V předvečer letošní autoshow v Detroitu došlo k setkání dvou světových legend, které spojuje jejich místo narození - Rakousko. Tou první byl známý hollywoodský herec, bývalý kalifornský guvernér a zároveň velký fanoušek offroadů Arnold Schwarzenegger, a hned vedle něj zářící nová generace Mercedes-Benz třídy G.
Vůz vyráběný bezmála 40 let prošel řadou obměn a kontinuálního vylepšování až do dneška, ale přesto si zachoval svůj osobitý hranatý vzhled a typické prvky jako masivní vnější ochranné lišty, uložení náhradního kola na zadních dveřích, vysunuté ukazatele směru na předních rozích karosérie i charakteristický zvuk zavírání dveří. Terénní ikona po modernizaci narostla ve všech ohledech. Nová třída G je o 53 milimetrů delší a 121 milimetrů širší. Pro vyšší pohodlí cestujících na předních a zadních sedadlech se zvětšily prostory pro ramena, ruce a o několik centimetrů se protáhlo také místo na nohy. Nová třída G posouvá laťku ještě o kus výš. Vzhledem k použití vysokopevnostní oceli na blatnících, kapotě a dveřích Géčko zeštíhlilo o 170 kg a projevilo se to i na dalších vlastnostech včetně vylepšeného žebřinového rámu. Torzní tuhost díky tomu narostla o 55 %.
Oproti nepatrným vylepšením exteriéru doznal zásadních změn interiér. Na první pohled i dotek je patrné, že jsou v něm použity pouze velmi kvalitní materiály. Každý detail je řemeslně zpracován s maximální precizností. Interiéru vévodí zcela nově navržená přístrojová deska, která standardně zahrnuje nadčasové analogové kruhové přístroje situované v tubusech. Na přání je dodáván panel sdružených přístrojů v podobě velkého displeje s virtuálními přístroji v přímém zorném poli řidiče a centrálním displejem nad středovou konzolou.
Oba 12,3“ displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel přístrojů. Řidič si na nich může zvolit tři různé styly zobrazení – „klasický“, „sportovní“ a „progresivní“. Kromě toho si může řidič individuálně vybírat zobrazení pro něj důležitých informací a náhledy. Pohodlí komfortních elektricky ovládaných sedadel lze za příplatek zvýšit o funkce odvětrávání a masáží. Integrované vzduchové komory v sedadlech zajistí nekompromisní oporu při ostřejším průjezdu zatáček.
Pomocí samočinné převodovky 9G-TRONIC a pěti volitelných režimů DYNAMIC SELECT se auto promění doslova v továrnu na sny. Jedním dotykem se změní vlastnosti motoru, převodovky, podvozku, řízení a asistenčních systémů. Spořivé řidiče uspokojí nastavení „ECO“. Pro dobrodruhy je určen nový režim „G-Mode“. Tento terénní režim přizpůsobuje adaptivní tlumení, řízení a charakteristiku pedálu plynu, zabraňuje zbytečnému řazení, a zajišťuje tím nejlepší ovladatelnost a maximální průchodnost terénem.
Čím nás nové „Géčko“ dostalo:
- stoupavost až 100 % na odpovídajícím povrchu
- světlá výška mezi nápravami, plus 6 milimetrů, nyní 24,1 cm
- maximální brodivost nyní 70 cm při průjezdu vodou a blátem, což je o 10 centimetrů více než dosud
- stabilní jízda při bočním náklonu 35°, plus 7°
- nájezdový úhel vzadu: 30°, vpředu: 31°, plus 1°
- přechodový úhel: 26°, plus 1°
Montážní linku ve Štýrském Hradci loňské léto opustil jubilejní 300 000 kus ikonické třídy G. Na jeho výbavě se podíleli fanoušci z celého světa. Ti mu skrze příspěvky na facebookové stránce Mercedes-Benz nadefinovali výkonný zážehový motor V8 s obsahem 4,0 litry. Dále vůz dostal modrou metalízu designo mauritius, sedadla čalouněná černou kůží s kontrastním bílým prošíváním, LED světlomety a samozřejmě nesměla chybět ani pořádná výbava do terénu doplněná černými 16“ koly a střešním nosičem. Návštěvníci mohou cesty, které tento unikát podniká sledovat skrze oficiální sociální sítě Mercedes-Benz.
Teď už zbývá si jen označit v kalendáři měsíc červen, kdy bude vůz uveden na trh a následně stisknout G-Mode a vydat se tam, kam žádné cesty nevedou.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz