Nejde vám proud? Rychlé informace poskytne web www.bezstavy.cz
Pro snadnější a rychlejší komunikaci s odběrateli elektřiny v případě poruch a odstávek spustila ČEZ Distribuce interaktivní webovou stránku Bezšťávy.cz. Lidé tak při kalamitách získají vedle klientských linek další možnost, jak zjistit předpokládaný čas obnovení dodávek elektřiny. Nový web je přizpůsobený i mobilním telefonům a tabletům, které při výpadku proudu přebírají hlavní roli v komunikaci se světem.
„V dnešní době považují naši zákazníci nepřetržitou dodávku elektřiny za samozřejmost, v případě výpadku pak ale o to více a naléhavěji požadují relevantní informace o nápravě daného stavu. Na webu Bezšťávy.cz jsme proto intenzivně pracovali několik měsíců a následně ho řádně testovali, abychom měli jistotu, že splní svůj účel. Tím je plně efektivní informační servis pro klienty ČEZ Distribuce při přerušení dodávek elektřiny. Věřím, že následně dojde i k posílení pozitivní zákaznické zkušenosti,“ uvádí generální ředitel společnosti ČEZ Distribuce Martin Zmelík.
Kromě bezplatné poruchové linky 800 850 860 tak mají lidé pro lepší informovanost k dispozici i webovou stránku www.bezstavy.cz. Služba, dostupná z mobilních telefonů, počítačů i tabletů, je určena především těm, kteří odebírají elektřinu na distribučním území společnosti ČEZ Distribuce.
Nejde Vám proud? Nahlaste nám to!
Web je uživatelsky snadný a přehledný. Při zadávání adresy odběrného místa disponuje tzv. našeptávačem nebo umí lokalizovat místo dle GPS souřadnic. Poté systém uživatele vyzve k nahlášení poruchy. Pokud v dané lokalitě již někdo poruchu nahlásil, objeví se informační okno, že provozovatel distribuční sítě byl o problému v této oblasti již informován a situaci řeší. Zákazník, který hlášení zadal, je průběžně informován o aktuálním stavu a předpokládaném obnovení dodávek proudu. Systém podává také informace o probíhajících odstávkách s udáním termínu jejich ukončení.
I s odběrateli z jiného distribučního území si systém umí poradit. Po vyplnění adresy informuje, že se dotyčné místo nachází na distribučním území společnosti E.ON či PRE, a dále doporučí kontaktovat jejich zákaznické linky.
Použití webového rozhraní je bezplatné a pro odběratele elektřiny se nabízí jako první a nejdostupnější volba, jak dostat v případě výpadku elektřiny potřebnou informaci. Poruchová linka samozřejmě zůstává v platnosti, web by jí ale v případě kalamit měl výrazně odlehčit. Jen pro představu, během orkánu Herwart na call centrum volalo v jeden okamžik až 80 tisíc lidí a jen v průběhu prvního dne se snažilo dovolat více než 1 milión lidí.
Pro města a obce spustila ČEZ Distribuce už na počátku roku 2018 Krizový informační systém (KISMO), s jehož pomocí mohou energetici v jednu chvíli informovat starosty o zvýšené poruchovosti nebo kalamitním stavu. Podmínkou je registrace obcí v distribučním systému a pravidelná aktualizace poskytnutých údajů. Starostové mohou rovněž využít přednostní telefonní linku, což usnadňuje další kroky v rámci krizového řízení.
ČEZ Distribuce loni vydala také novou příručku „Řešení při mimořádných událostech v distribuční soustavě“. „Brožurka vznikla na základě zkušeností při řešení následků po ničivém orkánu Herwart a má sloužit především starostům i členům krizových štábů. Distribuční příručka má především zástupcům samospráv ukázat, kam se obrátit v případech výpadku proudu, jaký je postup distribuční společnosti při mimořádných událostech a jak na případné bezproudí připravit obec i občany,“ vysvětluje Ondřej Horák, vedoucí odboru obsluha klientů pro veřejný sektor ČEZ Distribuce. V rámci svého zásobovacího území společnost příručku distribuovala do všech měst a obcí.
Spolupráci s obcemi a kraji nejen při mimořádných událostech zajišťují ve společnosti ČEZ Distribuce regionální reprezentanti. Ke zřízení těchto speciálních pozic se společnost ČEZ Distribuce rozhodla na základě průzkumu mezi starosty, ze kterého vyplynulo, že by starostové pro řešení svých záležitostí uvítali přímý kontakt