Nové Áčko? Technologická moderna v luxusním balení
Zbrusu nový Mercedes-Benz třídy A je dokonalým příkladem pozitivního pokroku. Namísto konzervativní postupné evoluce návrháři odvážně změnili tolik parametrů, že řidiči předchozích generací třídy A nejspíš radostně zalapají po dechu: aktuální Áčko kromě nezaměnitelného puristického faceliftu potěší též skvostně vyřešeným luxusním interiérem, impozantním technickým vybavením, či nabídkou zbrusu nových motorů. Obavy nemějte ani o bezpečnost: Nastupující vozy třídy A byly totiž mezi vůbec prvními modely vyvíjenými ve speciálním technickém centru pro bezpečnost vozidel TFS (Technologiezentrum Fahrzeugsicherheit).
Aktuální Mercedesy třídy A si zachovávají mladistvý a dynamický charakter, optimalizovaný design ovšem nyní pasažérům skýtá ještě více komfortu a vnitřního prostoru. Objemnější a prostornější je rovněž zavazadlový prostor za zadními sedadly, který oproti předchozí generaci narostl o 29 litrů na celkových 370 litrů. Sedadla lze volitelně opatřit komfortními prvky z vyšších segmentů (vyhřívání, klimatizace, masážní funkce apod.). Puristický design vozů je smyslnou a dech beroucí oslavou čistoty, luxusu, futurismu a sportovního ducha. Příď s kapotou motoru protaženou dolů, nízkými světlomety LED s chromovanými prvky a světly pro denní svícení ve tvaru pochodně kromě estetického požitku zaručí také dobrou viditelnost v každém počasí.
Třída A pro rok 2018 mile překvapuje jedinečným arzenálem technologických inovací a vysoce nadstandardním funkčním rozsahem. O zábavu, navigaci, aktuální informace z internetu a další nezbytnosti se stará inteligentní a učení schopný infotainment systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ovládat jej lze prostřednictvím naddimenzovaného dotykového displeje o vysokém rozlišení, nebo pokud se za jízdy nechcete rozptylovat, také ovládacími prvky na volantu či dokonce hlasem. Hlasové ovládání je opravdu pokročilé a v praxi funguje podobně dobře jako vychvalovaná virtuální asistentka „Siri“ od Apple.
S novou generací systému MBUX jdou ruku v ruce nové a vylepšené služby Mercedes me connect. Jde např. o navigační funkce „car-to-x“ (předávání informací nejen mezi vozidly o událostech zaznamenávaných senzory), službu lokalizace vozidla a poskytování zpráv o poškození nebo odtažení zaparkovaného vozidla. Po technické stránce jsou vozy třídy A skutečně unikátní, neboť nabízejí i řadu funkcí, jež byly dosud k vidění jen u automobilů spadajících do luxusního segmentu. K dispozici jsou tak nejmodernější asistenční systémy s kooperující podporou řidiče a aktivní tempomat. Zajímavě se přitom jeví především možnost částečně automatizované jízdy – vítejte v budoucnosti!
Při uvedení třídy A na trh, resp. krátce poté, budou k dispozici celkem tři motory, dva zážehové (A 200 - 120 kW/163 k a A 250 - 165kW/224 k) a jeden vznětový (A 180 d - 85 kW/116 k). V závislosti na motoru a přání řidiče jsou pro třídu A k dispozici různé varianty podvozku. Standardní výbava zahrnuje 16“ kola nebo systém DYNAMIC SELECT, který na stisk tlačítka upraví vlastnosti vozu a v mžiku přizpůsobí jeho jízdní parametry. Třešničkou na dortu je pak účinná izolace zvuku a okolních ruchů. Požitek z jízdy je tak umocněn skutečně minimální hlučností v interiéru. Výrobce nezanedbal nic ani v kategorii bezpečnosti. Řidiče a spolujezdce vpředu chrání kromě extra odolného skeletu také tříbodové bezpečnostní pásy s omezovači síly a předpínači. Vozy současné generace třídy A jsou standardně vybaveny airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče a okenními airbagy. Boční airbagy, chránící hrudník a pánev, se vpředu dodávají rovněž standardně, vzadu jsou k dispozici na přání.
Na evropský trh i na české silnice se nová generace strojů Mercedes-Benz třídy A dostane počátkem května. Máte zájem? Objednávat můžete už od března.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz