Nový Občanský zákoník - 68. Uzavření smlouvy - obchodní podmínky obecně
Část obsahu smlouvy lze určit také odkazem na obchodní podmínky, které navrhovatel připojí k nabídce nebo které jsou stranám známy (mezi podnikateli lze také pouze odkázat na obchodní podmínky vypracované odbornými nebo zájmovými organizacemi).
Odkáží-li strany v nabídce i v přijetí nabídky na obchodní podmínky, které si vzájemně odporují, je smlouva přesto uzavřena s obsahem určeným v tom rozsahu, v jakém obchodní podmínky nejsou v rozporu (to platí i v případě, že to dotčené obchodní podmínky vylučují). Smlouva ovšem uzavřena není, vyloučí-li to některá ze stran bez zbytečného odkladu po výměně projevů vůle (nabídka – přijetí nabídky). Nově se považuje za neúčinné takové ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, nepřijala-li takové ustanovení tato strana výslovně. Překvapivost ustanovení se posoudí nejen vzhledem k jeho obsahu, ale i ke způsobu jeho vyjádření (velikost písma, umístění v textu atp.).
Ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. : tento institut není upraven
Ustanovení zákona č. 89/2012 Sb. : §§ 1751 a násl.