Praetor – efektivní řízení advokátní kanceláře
Komerční sdělení
Moderní informační technologie dokáží být přínosným pomocníkem. Časově náročná práce se spisy, hlídání nejrůznějších lhůt, pracné vyhledávání v registrech nebo například v katastru nemovitostí, evidence činností, výdajů a s nimi spojené následné vyúčtování či časově náročná autorizovaná konverze přes Czech Point mohou být dnes již minulostí. S efektivním řízením všech činností v advokátní kanceláři pomáhá i specializovaný informační systém pro advokacii Praetor. Ten navíc nabízí i správu advokátních úschov.
Program je dlouhodobě vyvíjen ve spolupráci s advokátními kancelářemi, kopíruje jejich každodenní potřeby a požadavky. Je to živoucí a rozvíjející se systém, který jde ruku v ruce s potřebami každé dynamicky se rozvíjející advokátní kanceláři. Zda tak funguje i v každodenním životě jedné z nich, jsme se zeptali Mgr. Milana Šebesty, LL.M., společníka MT Legal s.r.o., advokátní kanceláře.
Vaše advokátní kancelář patří mezi špičky ve svém oboru, což se jistě neobejde i bez kvalitního informačního systému.
Je samozřejmé, že advokátní kancelář naší velikosti potřebuje mít kromě zkušených, profesionálních právníků a spolupracovníků i naprosto spolehlivý informační systém. Systém, který bude vycházet z každodenních reálných požadavků advokátní kanceláře a bude dále operativně vyvíjen. Naše kancelář se na základě důkladného výběru a testování nakonec rozhodla využívat systém Praetor. Naše již dlouhodobá zkušenost s tímto systémem ukazuje, že to bylo správné rozhodnutí.
Které funkce informačního systému Praetor využíváte?
Mezi ty každodenní patří bezesporu správa spisové agendy, evidence lhůt, úkolů a samozřejmě ekonomika jak z pohledu jednotlivých projektů, tak z pohledu týmů a celé kanceláře. Kromě těchto základních funkcionalit jsou součástí IS Praetor další zajímavé moduly. Jedním z nich je modul advokátní úschovy s vazbou na UniCredit Bank Czech Republic, a.s. Výhodou je, že modul nijak neovlivňuje on-line bankovnictví, ale data si přebírá „sám“ z našeho běžného účtu u UniCredit Bank. Tento modul advokátní úschovy zohledňuje mimo jiné i to, že více advokátů v kanceláři může poskytovat úschovy souběžně jako správce účtu. Navíc je tento modul jednoduchý a přehledný, jinými slovy „uživatelsky přívětivý“.
Jak tedy tento modul advokátních úschov v Praetoru funguje a v čem je přínosný?
Domnívám se, že největším přínosem je pochopitelně úspora času, dostupnost a přehlednost.
Projeví se to již při zakládání účtu a nahlašování úschov do elektronické knihy úschov. Systém umí totiž dokument vygenerovat a doplnit do něj údaje o složiteli finančních prostředků, spisovou značku atp. Díky přehledu účtů a jejich přiřazení ke konkrétnímu spisu je pak jejich evidence přehledná. Výhodou je jistě i to, že oprávněný advokát může ve spisu s úschovou registrovat aktuální pohyby na úschovním účtu, což pochopitelně značně šetří čas jak kolegovi, který na zakázce pracuje, tak pochopitelně v konečném důsledku celé kanceláři.
Nad Rokoskou 1228/38
182 00 Praha 8
Tel.: +420 778 448 103
e-mail: info@praetoris.cz
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz