Výzvy a výhledy v západních Čechách
Rozhovor s Petrem Bílým a Janem Ambrožem, zakládajícími partnery advokátní kanceláře Ambrož & Bílý, sídlící v centru Plzně
Rozhovory s uživateli systému Praetor
Při založení kanceláře bylo pro nás největší výzvou etablovat se na současném trhu právních služeb. Dnes můžeme říci, že se nám to úspěšně podařilo. V současné době se tak můžeme soustředit na zkvalitňování poskytovaných služeb naším klientům, a to zejména prostřednictvím moderních technologií.
Profilujete se na právním trhu?
Pro nás, jako mladou regionální kancelář, je výkon generální praxe téměř nutností. Pokud bychom však měli vybrat konkrétní oblasti, na které se v praxi nejvíce zaměřujeme, bude to především ICT právo, e-commerce, právo duševního vlastnictví a právo nemovitostí.
Byť je struktura naší klientely opravdu různorodá, obrací se na nás stále více mladých a začínajících podnikatelů, abychom jim pomohli po právní stránce nastartovat jejich start-upy, což nás velice těší a baví zároveň.
Startupová scéna zažívá obrovský boom a pochopitelně i nás v našem věku láká čerstvý a neotřelý nádech nových možností. Pro toto odvětví je příznačná maximální míra flexibility a rychlosti. Klient již nechce čekat na smlouvu zpravidla déle jak tři dny. V takové situaci jednoduše musíte používat efektivní nástroje.
Rychlost však nikdy nesmí jít na úkor kvality. Proces poskytování právních služeb se proto do značné míry mění, zrychluje a zároveň i automatizuje tak, aby byla eliminována možnost chyby. Důležitou roli hrají informační a právní systémy.
Jak jste vybírali informační systém?
Z naší předchozí praxe jsme již předem věděli, co by kvalitní informační systém pro vedení spisové agendy měl umět. V rámci výběru jsme otestovali také několik systémů, se kterými jsme dosud zkušenost neměli. Některé zprvu působí vyhovujícím dojmem, ale při podrobném užívání jsme narazili na omezenou funkcionalitu a mnohdy překvapivou nepřehlednost, a to i když první dojem byl dobrý. Po pečlivém zvážení jsme vybrali systém Praetor.
Proč právě Praetor? V čem je lepší, než ostatní systémy?
Ceníme si zejména řady propracovaných funkcionalit, které nám usnadňují každodenní činnosti. Chtěli jsme systém, který nám vyhovuje již při současné velikosti kanceláře, a zároveň víme, že bude vyhovovat, i když se rozrosteme.
Stěžejní pro nás byla také dobrá uživatelská podpora a intenzivní zdokonalování systému, o kterém jsme se přesvědčili i v rámci zkušební verze. Ze systému je na první pohled vidět, že byl tvořen se znalostí skutečných potřeb advokátní kanceláře.
V okamžiku, kdy klient vyžaduje maximální flexibilitu, stává se okamžitý přístup ke spisové agendě kdykoli a kdekoli nezbytností, a to i z mobilní aplikace. Tok informací se v dnešním světě zrychluje více než kdy dříve a advokacie v tomto ohledu nemůže zůstat pozadu.
Přináší advokátní software přidanou hodnotu pro klienty?
Určitě ano. V takto tradičním a konzervativním prostředí, jako je advokacie, chceme pro naše klienty vytvořit něco nového, inovativního a ukázat jim, že návštěva u advokáta nemusí být příjemná jako návštěva finančního úřadu. Díky systému má klient jasný přehled o vyúčtování a fakturaci a hlídání rejstříků nám umožňuje obratem informovat klienty.
Připravujeme i díky systému Praetor pro klienty zajímavé možnosti, o kterých je brzy budeme informovat.
Praetor užívá nejen 6 právnických firem roku, ale i desítky samostatných advokátů, menších a středních advokátních kanceláří.
- Snadné zavedení a náběh.
- Propracované funkce.
- Efektivní řízení kanceláře.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz