Výzvy a výhledy z nejvyšších pater
Komerční sdělení
Advokátní kancelář CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ působí na trhu již téměř 23 let, během nichž si vybudovala renomé tradiční, stabilní a nezávislé kanceláře, jejíž mezigenerační tým čítá aktuálně na sedmdesát členů a nabízí tak netradiční souhru dlouholetých zkušeností, tradice a současně nezatíženého, mladého pohledu. S tímto kolektivem se řadí k největším ryze českým advokátním kancelářím. Slogan „Jiná dimenze řešení“, kterým se advokátní kancelář CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ prezentuje, se promítá nejen na právních službách, které poskytuje, ale i v atmosféře mezi jednotlivými právníky či v luxusním prostředím, doplněném o bezkonkurenční výhled na celou Prahu.
Jak vidíte advokacii z 26. patra pankrácké City Tower?
Podobně jako jiná povolání se i advokacie neustále vyvíjí. Na rozdíl od nich však naprosto unikátním způsobem, k němuž je třeba velmi citlivě přistupovat. Jakákoliv nepozornost totiž může být pro kancelář naší velikosti naprosto fatální. Advokacie je ale zároveň velmi tradiční službou, která tak trochu žije vlastním životem, do nějž není radno příliš uměle zasahovat. V tomto ohledu i přes naše kanceláře ve 26. patře stojíme nohama na zemi a víme, že každý cíl a každá změna má svůj čas a svou vlastní genezi.
Jaké výzvy z pozice ředitele kanceláře jste řešil?
Šlo především o celkovou konsolidaci kanceláře, která udělala v posledních letech obrovský skok dopředu. Zatímco se její členská základna postupně zdvojnásobila, některými každodenními procesy stále připomínala tu malou kancelář s dvaceti kolegy. Vnitřní procesy v kanceláři se museli automatizovat a stát se časově úspornými. Při tak velkém počtu advokátních koncipientů a advokátů je nutné sledovat jejich vytížení a přínos pro kancelář. Na každý výkyv je třeba reagovat, to se nám dnes daří.
Jaké další závažné otázky jste řešil?
Z těch, které se týkají běžného chodu naší kanceláře a zároveň těch, které zvyšují efektivitu naší práce, to byl mimo jiné výběr informačního systému. Pro advokátní kancelář našeho rozměru je kvalitní informační systém naprostou nutností, jejíž výběr nelze v žádném případě podcenit. Jedná se každodenní pracovní prostředí 70 vykazujících zaměstnanců a jeho užívání musí být komfortní pro všechny. Informační technologie se dnes obecně významně podílí na chodu advokátní kanceláře. Máte-li software správně nastaven, šetříte náklady za neefektivní činnosti.
Jak jste takovou situaci vyřešili?
Vybrali jsme si produkt Praetor, který naše požadavky splňoval ze všech produktů nejlépe. Potřebujeme kvalitní reporty, napojení na ekonomiku kanceláře a dále solidní řešení pro uživatele právnických i neprávnických profesí. Produkt považujeme za povedený, průběh implementace byl navíc prakticky bez problému a příjemně nás překvapil. Navíc jsme si mohli nechat některá specifika i tak upravit na míru našim potřebám, což praktikujeme i nadále.
Jak zpětně za těch pár let Vaše rozhodnutí hodnotíte?
Pozitivně. Stále je co zlepšovat, ale je dobré, že stejně tak to vnímá i poskytovatel a produkt intenzivně rozvíjí a stále má vize, jak dotvářet specializovaný software pro řízení advokátní kanceláře. Nejsme výrobní podnik a advokacie si zaslouží systém vytvořený s ohledem na advokátní potřeby.
Jste Právnickou firmou roku v oblasti Pro Bono. Jaké máte další vize a cíle?
Přestože je naším cílem ovládnutí i dalších kategorií Právnické firmy roku, v oblasti společenské odpovědnosti se hodláme angažovat i nadále, tuto činnost považujeme již téměř za svou povinnost a jistou formu závislosti, neboť každý podniknutý krok v této oblasti obohacuje nejen naše okolí, ale i nás samotné – to je zároveň naší vizí a posláním. Nejen v advokacii, ale v obchodním styku obecně sleduji zotavení trhu po ekonomické stagnaci, která trh služeb provázela posledních několik let. Firmy, které recesi ustály jsou nyní silnější a každý náklad pečlivě zvažují. Pokud působíte na trhu v sektoru služeb, musí být vaše služba jedinečná a musí klientovi pomoci se správně rozhodnout. V letošním roce poskytujeme právní poradenství u několika zásadních M&A projektů a pomáháme tak firmám, aby posílily své postavení na trhu, chránily své zájmy a byly odolné vůči výkyvům ekonomiky země.
Systém Praetor užívá již 6 právnických firem roku.
Samozřejmostí při zavádění je import dat, který je možný z rozsáhlých systémů, ale i individuálních řešení. Zkušenost s importem z desítek různých systémů je dobrým předpokladem pro spokojené nové klienty, kteří se nemusí přechodu na nový systém obávat.
Snadná implementace, logické vazby, přehlednost a kvalifikovaný poskytovatel je jeho velikou výhodou.
Zjistěte si více - žádejte individuální konzultaci.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz