Českým knižním trhem zamává elektronická revoluce
Fenomén elektronických knih, dobívající trhy v USA, se již několik let nesměle přesouvá do České republiky. Problémem však zůstává prakticky neexistující trh s e-knihami, velmi omezená nabídka titulů a také nejednotná platforma přes kterou by se e-knihy distribuovaly. Společnost Mobilbonus se rozhodla situaci změnit a přináší řešení, které má ambice trh s elektronickými knihami úvést ve fungující nový trh.
Atraktivita elektronických knih spočívá nejen v tom, že je s sebou nosíte všude se svým tabletem, či mobilním zařízením, ale také v menší ceně, než jaká je typická u knih tištěných.
E-knihy lákají i marketéry
V rámci elektronických knih vzniká zajímavá příležitost i pro oblast reklamy. Digitální obsah totiž umožňuje relativně snadno implementovat i reklamní sdělení , jehož součástí může být i proklik na webou prezentaci zadavatele. Jako možnosti se nabízejí jak reklamy na první (před)stránce samotné knihy, nebo (možná zajímavější) reklama v tzv. demo-ukázkách knih, jež jsou ke stažení zdarma, a kterých si lidé stahují několikanásobně více.
„Reklama v elektronických knihách má určitě velký potenciál. Teoreticky je možné cílit na konkrétní tituly, čímž lze zasáhnout specifické cílové skupiny spotřebitelů. Je pouze nutné kreativu daleko více přizpůsobit médiu a uvědomit si, že čtenáři budou na reklamu v knihách reagovat citlivěji, než kdekoliv jinde“ dodává Jan Poštulka, z mediální agentury PHD, která první reklamu v e-knihách zprostředkovává Komerční bance. „Do budoucna by se reklama mohla stát výrazným alternativním příjmem a částečně tak snížit finální cenu knih pro koncové spotřebitele.“ dodává.
„Komerční banka dlouhodobě sleduje trendy v digitálních médiích a snaží se je aplikovat do svých kampaní, přičemž reklama v e-knihách nám příjde jako velmi zajímavá možnost oslovit netradiční formou zajímavou cílovou skupinu. Pro tuto příležitost jsme se rozhodli k vytvoření specifické imagové kreativy, která by měla neagresivní formou čtenáře příjemně naladit na čtenářský zážitek a zanechat pozitivní dojem,“ dodává David Šmahel z Komerční banky.
V Evropské unii a v západní civilizaci vůbec patří Česko stále k zemím, kde se nejvíce čte a na počet obyvatel se u nás vydává nadprůměrný počet knižních titulů. Český čtenář přečte průměrně 17 knih za rok. Je tak více než jasné, že čtení na elektronických zařízeních si své příznivce určitě najde.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz