Chrysler 300C Touring: největší kombi na trhu
Koncem loňského roku uvedl Chrysler na český trh obrovské kombi 300C Touring s délkou větší než pět metrů. Pod kapotou najdete trojici motorů, dva šestiválce a jeden osmiválec, poháněna mohou být zadní nebo všechna kola. (ceník, fotogalerie)
Nový Chrysler 300C Touring je první kombi, které americká značka vyvinula pro evropský kontinent a ostatní světové trhy. Koncepčně navazuje na úspěšný sedan Chrysler 300C a navíc poskytuje překvapivě velký zavazadlový prostor a volitelný pohon všech kol. Chrysler 300C Touring, který se poprvé objevil na březnovém autosalonu v Ženevě, se v Evropě začal prodávat v posledním čtvrtletí loňského roku.
Stejně jako sedan 300C s pohonem zadních kol bude i Chrysler 300C Touring v Evropě k dispozici se třemi zážehovými motory (2.7 V6, 3.5 V6 a 5.7 V8 HEMI). V kombinaci s motory 3.5 l a 5.7 l HEMI si zákazníci upřednostňující bezpečnou jízdu mohou objednat velmi sofistikovaný pohon všech kol AWD.
Dodge Magnum, identické dvojče
Design kombi Chrysler 300C Touring vychází z výrazného stylingu modelu sedan. Má stejnou, nepřehlédnutelnou příď, na kterou navazuje originální boční partie vozu a zadní výklopné víko ve tvaru obráceného L se závěsy umístěnými přímo nad ložnou plochou. Toto unikátní řešení umožňuje takřka vertikální zvedání víka, takže ten, který s ním manipuluje, nemusí vůbec ustupovat od vozu. Zadní výklopné víko je vybaveno dvourychlostním stíračem, ostřikovačem a dálkovým ovládáním zámku.
Zakladní objem zavazadlového prostoru modelu 300C Touring činí 630 l (sedan 300C má 504 l) a postupným sklápěním zadních sedadel jej lze zvětšovat až na 1602 l. Zavazadlový prostor je opatřen odnímatelným rolovacím krytem, úložnými schránkami v každém bočním panelu, čtyřmi připevňovacími oky a zásuvkou na 12 V.
Chrysler 300C Touring má s verzí sedan shodnou podvozkovou platformu, která je konstruována tak, aby zajišťovala co možná nejlepší jízdní parametry, bezpečnou ovladatelnost vozu a maximální komfort cestování. Vůz má nezávislé zavěšení předních kol SLA s krátkými a dlouhými rameny a pětiprvkové nezávislé zadní zavěšení, které je zárukou vynikající směrové stability automobilu.
Verze 300C Touring s pohonem všech kol je vybavena originálními pětipaprskovými litými koly a zároveň má o 25 mm větší světlou výšku. Systém AWD stáleho pohonu všech kol zajišťuje dělení hnacího momentu na přední a zadní nápravu v poměru 38 % : 62 %. Přední závěsy kol jsou u verze s pohonem 4x4 lehce modifikovány, vzadu jsou rovněž pětiprvkové závěsy a tlumiče "Nivomat" se samočinným vyrovnáváním světlé výšky vozu.
Všechny modely Chrysler 300C Touring mají ve standardní výbavě kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Podporuje je rychle reagující elektronický protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem. Přední brzdy mají dvoupístkové brzdiče a kotouče o průměru 345 mm, zatímco zadní brzdy jsou vybaveny jednopístkovými brzdiči a kotouči o průměru 320 mm. Součástí základní výbavy je elektronický systém stability ESP a protiprokluzový systém TCS.
Pohonné jednotky
Nový Chrysler 300C Touring nabízí tři možnosti volby pohonného ústrojí:
- Motor 5,7 V8 HEMI se systémem vypínání válců (Multi-Displacement System) a pětistupňovou samočinnou převodovkou Autostick
- Motor 3,5 V6 se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou pro verzi s pohonem zadních kol a s pětistupňovou samočinnou převodovkou pro verzi AWD
- Motor 2,7 V6 se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou
Motor V8 5,7 l HEMI
Nový motor 5,7 V8 HEMI disponující výkonem 250 kW (340k) při 5000 ot/min a točivým momentem 525 N.m při 4000 ot/min je konstruován tak, aby měl při špičkových výkonových parametrech minimální hlučnost a vibrace, nízkou spotřebu paliva a malý obsah škodlivin ve výfukových plynech. Chrysler 300C Sedan a Touring jsou jedinými vozidly v evropském segmentu E, které standardně nabízejí u motoru V8 systém vypínání válců MDS. Přepnutí z osmi válců na čtyři trvá 40 milisekund (0,040 s) a probíhá bez zásahu řidiče. MDS zvyšuje hospodárnost až o 20 % v závislosti na stylu jízdy a způsobu použití vozidla.
Motor 3,5 V6 OHC
Vidlicový šestiválec V6 3,5 l je odvozen od motorů používaných v předchozích modelech automobilky Chrysler. Má zcela nové sací potrubí s proměnlivou délkou, které zvyšuje výkon (maximum 183 kW (250k) při 6400 ot/min) a točivý moment (340 Nm při 3800 ot/min) v celém rozsahu otáček. Tento motor poskytuje dokonalou kombinaci výkonnosti a hospodárnosti.
Motor 2,7 V6 2xOHC
Motor 2,7 V6 se osvědčil již v mnoha modelech značky Chrysler a pro nové kombi Chrysler 300C Touring byl konstrukčně výrazně zdokonalen. Novinkou je aktivní sací potrubí s proměnlivou délkou, které zvyšuje točivý moment při nízkých otáčkách. Motor dává výkon 142 kW (193k) při 6400 ot/min a točivý moment 257 Nm při 4000 ot/min při velmi rozumné spotřebě paliva.
Originální design
Modely Chrysler 300C Sedan a 300C Touring naznačují nové pojetí naprosto originálního designu. Zepředu si Chrysler 300C Sedan a Chrysler 300C Touring nemůžete splést s žádným jiným automobilem. Stejně jako sedan i Touring se honosí nejelegantnější "tváří" Chrysleru, a to i přesto, že maska chladiče je dlouhá a strmá.
Z bočního profilu se Chrysler 300C Touring od sedanu výrazně liší. Zatímco od přídě až po přední sloupky model Touring přebírá tvary sedanu a jeho ocelovou nosnou strukturu s hliníkovou kapotou, jeho prodloužené zadní panely, vytvořené z jednoho kusu, střecha a výklopné víko nesou veškeré znaky vozu kombi. Boční profil Chrysleru 300C Touring je opravdu stylový. Prodloužená střešní linie ještě více zvýrazňuje vzrušující proporce vozu, které připomínají styl automobilů "hot-rod".
Stejně jako u Chrysleru 300C Sedan byla věnována mimořádná pozornost designu vnějších zrcátek a klik dveří. Tvarování zrcátek probíhalo v aerodynamickém tunelu skupiny Chrysler v Auburn Hills v Michiganu (USA). Zrcátka jsou chromovaná nebo v barvě karoserie. Spolu s klikami dveří, které se dají dobře uchopit, přispívají k honosnějšímu vzhledu automobilu.
Komfortní interiér
Interiér vozu Chrysler 300C Touring navazuje na originalitu vnějšího designu karoserie a snoubí s v něm prvky komfortní výbavy s elegantním barevným laděním jednotlivých obkladových materiálů (imitace želvoviny nebo dřevo kalifornského ořechu).
Vnitřní rozměry interiéru vozu Chrysler 300C Touring odpovídají stejným rozměrům u sedanu. Cestující na předních sedadlech se těší ve své třídě bezkonkurenčním rozměrům: prostor pro hlavu je 975 mm, prostor pro ramena 1510 mm, prostor pro boky 1420 mm, a prostor pro nohy 1061 mm.
Přístrojový panel se čtyřmi "stříbrnými" ukazateli a chromovanou úpravou rámečků působí dojmem přesnosti a stanovuje nový standard pro vozy Chrysler. Středový panel obsahuje analogové hodiny a nové prvky ovládání větrání, topení, klimatizace a audiosystému. K dispozici je také nový exkluzivní audiosystém s integrovanou navigací.
Dvoubarevné ladění interiéru se světlým odstínem ve spodní části vytváří dojem prostornosti a Chrysler 300C Touring díky němu působí uvnitř sportovním a přesto honosným dojmem. Zadní dělená sedadla mají uprostřed sklápěcí loketní opěrku s vestavěným držákem nápojů.
Fotogalerie
Parametry
300C Touring | 2.7L V6 | 3.5L V6 | 5.7L V8 | |||
Motor | ||||||
Uspořádání | zážehový | zážehový | zážehový | |||
Uložení | vpředu podélně | |||||
Rozvod | 2xOHC | OHC | OHV | |||
Počet ventilů na válec | 4 | 4 | 2 | |||
Počet válců | 6 | 6 | 8 | |||
Zdvihový objem [cm3] | 2736 | 3518 | 5654 | |||
Vrtání x zdvih [mm] | 86 x 78,5 | 96 x 81 | 99,5 x 90,9 | |||
Největší výkon / při otáčkách [kW(k)] [1/min] | 142 (193)/6400 | 183 (250)/6400 | 250 (340)/5000 | |||
Největší točivý moment / při otáčkách [Nm] [1/min] | 257/4000 | 340/3800 | 525/4000 | |||
Kompresní poměr | 9,67:1 | 10,0:1 | 9,6:1 | |||
Typ | ||||||
Emise CO2 město [g/km] | 382 | 388 | 409 | 437 | 452 | |
Emise CO2 mimo město [g/km] | 199 | 200 | 212 | 217 | 237 | |
Emise CO2 kombinovaná [g/km] | 267 | 269 | 285 | 298 | 316 | |
Plnění | vícebodové vstřikování paliva (5,7L s možností vypínání 4 válců při nižším zatížení) | |||||
Zapalování | elektronické | |||||
Mazání | tlakové oběžné s plnoprůtokovým čističem oleje | |||||
Alternátor | 12V / 160A | 12V / 160A | 12V / 160A | |||
Palivo | Natural 91 | Natural 95 | Natural 95 | |||
Převodové ústrojí | ||||||
Druh | pohon zadních kol (RWD) | RWD | AWD | RWD | AWD | |
Převodovka | automatická 4st. 42RLE | automatická 4st. 42RLE | automatická 5st. | automatická 5st. W5A580 | ||
Převodové stupně I. | 2,84 | 2,84 | 3,59 | 3,59 | 3,59 | |
Převodové stupně II. | 1,57 | 1,57 | 2,19 | 2,19 | 2,19 | |
Převodové stupně III. | 1 | 1 | 1,41 | 1,41 | 1,41 | |
Převodové stupně IV. | 0,69 | 0,69 | 1 | 1 | 1 | |
Převodové stupně V. | - | - | 0,83 | 0,83 | 0,83 | |
Převodové stupně Z. | 2,21 | 2,21 | 3,16 | 3,16 | 3,16 | |
Stálý převod | 3,9 | 3,64 | 3,07 | 2,82 | 3,07 | |
Podvozek | ||||||
Přední náprava | Lichoběžníkové zavěšení s trojúhelníkovými rameny | |||||
Zadní náprava | Pětiprvkové zavěšení | |||||
Odpružení | vpředu i vzadu vinuté pružiny | |||||
Brzdy | ABS standardně na všech vozidlech, ASR, ESP | |||||
Řízení | Hřebenové s posilovačem | |||||
Průměr otáčení [m] | 11,9 RWD a 11,8 AWD | |||||
Disky kol | hliníkové 18", hloubka zálisu kola 24 mm RWD a 55 mm AWD | |||||
Pneumatiky | 225/60R18 | |||||
Karosérie | ||||||
Druh | 4dveřová samonosná, ocelová, hatchback | |||||
Přední airbagy | řidiče i spolujezdce v základní výbavě | |||||
Boční airbagy | 2 boční airbagy ve standardní výbavě | |||||
Předepínače bezpečnostních pasů | řidiče a spolujezdce ve standardní výbavě | |||||
Vnější rozměry | ||||||
Délka [mm] | 5015 | |||||
Šířka (bez zpětných zrcátek) [mm] | 1880 | |||||
Výška RWD / AWD [mm] | 1475 / 1500 (+60 mm se střešním nosičem) | |||||
Rozvor [mm] | 3050 | |||||
Světlá výška [mm] | 142 | |||||
Rozchod vpředu / vzadu [mm] | 1600 / 1605 | |||||
Vnitřní rozměry | ||||||
Šířka na předních/zadních sedadlech [mm] | 1420 / 1421 | |||||
Výška na předních/zadních sedadlech [mm] | 975 / 959 | |||||
Objem zavazadlového prostoru [l] | 630 základní / 1602 po sklopení zadních sedadel | |||||
Hmotnosti | ||||||
Provozní hmotnost min / max [kg] | 1850 / 1890 | 1860 / 1900 | 1980 / 2020 | 1955 / 1975 | 2050 / 2090 | |
Největší přípustná hmotnost [kg] | 2225 | 2235 | 2355 | 2330 | 2425 | |
Střešní nosič max. [kg] | 68 | |||||
Nebržděný / Bržděný přívěs max. [kg] | 450 / 1425 | 450 / 1640 | ||||
Náplně | ||||||
Objem palivové nádrže [l] | 68 | 68 | 72 | 72 | 72 | |
Objem chladící kapaliny [l] | 9 | 9,75 | 13 | |||
Náplň oleje motoru [l] | 5,7 | 5,7 | 6,6 | |||
Servisní intervaly | ||||||
Pravidelné prohlídky [km] | 12 000 | |||||
Záruka na lak/proti prorezivění [měs/km] | 24 / bez omezení | |||||
Záruka na lak/proti prorezivění [let] | 2/7 | |||||
Jízdní výkony | ||||||
Největší rychlost [km/h] | 209 | 219 | 219 | 250 | 250 | |
Spotřeba | ||||||
Město [l/100km] | 16,1 | 16,3 | 17,2 | 18,3 | 19 | |
Mimo město [l/100km] | 8,4 | 8,4 | 8,9 | 9,1 | 9,9 | |
Kombinovaná [l/100km] | 11,2 | 11,3 | 11,9 | 12,5 | 13,2 |
Ceník
CHRYSLER 300C Touring | 2.7 V6 | 3.5 V6 | 5.7 V8 |
300C Touring RWD | 1 269 000 | 1 369 000 | 1 759 000 |
300C Touring AWD | - | 1 439 000 | 1 829 000 |
Bezpečnost | |||
ABS | ● | ● | ● |
Airbag přední - řidiče a spolujezdce | ● | ● | ● |
Airbagy boční clonové - přední a zadní řada sedadel | ● | ● | ● |
Alarm premium (VTSA) | ● | ● | ● |
Bezpečnostní tříbodové automatické pásy s varovným signálem | ● | ● | ● |
Brzdový asistent ( BAS) | ● | ● | ● |
Elektronicky stabilizační systém ( ESP ) | ● | ● | ● |
Immobilizér s plovoucím kódem | ● | ● | ● |
Protiprokluzový systém ( ASR/TCS ) | ● | ● | ● |
Přední mlhová halogenová světla | ● | ● | ● |
Třetí brzdové světlo | ● | ● | ● |
Úchyty dětské sedačky zadní řady sedadel - systém LATCH | ● | ● | ● |
Xenonové přední světlomety automaticky nastavitelné | ● | ● | ● |
Komfort | |||
Audiosystém - Rádio AM,FM / RDS / CD | ● | ● | |
Audiosystém - Rádio AM,FM / RDS / CD, MP3 / 6x CD měnič | ◊ | ◊ | |
DVD Navigační systém GPS - AM,FM / RDS / CD,MP3 / 6x CD měnič | ◊ | ◊ | ● |
Automaticky řízená duální klimatizace - digitální (ATC) | ● | ● | ● |
Automaticky posuvné sedadlo řidiče pro snadný výstup a nástup - Memory Link | ● | ● | ● |
Analogové hodiny | ● | ● | ● |
Centrální zamykání s dálkovým ovladačem (RKE) | ● | ● | ● |
Dešťový sensor | ● | ● | ● |
Disky kol z lehkých slitin 18" x 76" | ● | ● | ● |
Držák nápojů ve středovém panelu | ● | ● | ● |
Elektricky nastavitelné pedály s pamětí (pouze s koženým interiérem) | ◊ | ◊ | ● |
Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce 6-ti směry | ● | ● | ● |
Elektricky ovládaná přední a zadní okna (u řidiče systém One Touch) | ● | ● | ● |
Elektricky vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce | ◊ | ◊ | ● |
Intergrovaná anténa v zadním okně | ● | ● | ● |
Interiér - kožené čalounění "ROYALE LEATHER" | ◊ | ◊ | ● |
Interiér - látkové čalounění "PREMIUM CLOTH" | ● | ● | |
Informační centrum na přístrojovém panelu | ● | ● | ● |
Koberce v přední a druhé řadě sedadel | ● | ● | ● |
Kožený volant v kombinaci materiálu "Tortoise Shell" (imitace dřeva) | ● | ● | ● |
Kožený volant v kombinaci pravého ušlechtilého dřeva "Genuine California Wood" (CSY) | ◊ | ◊ | ◊ |
Memory Systém - paměť sedadla řidiče, venkovních zrcátek (a pedálů u přípl výbavy XAM) | ● | ● | ● |
Metalický lak | ● | ● | ● |
Multifunkční volant - ovládání audia a informačního centra | ● | ● | ● |
Nastavitelné zadní tlumiče dle zatížení - samočinně | ● | ● | ● |
Nastavitelný volant ve dvou směrech (horizontálně i vertikálně) | ● | ● | ● |
Organizér zavazadlovéo prostoru | ● | ● | ● |
Ostřikovače předních světel | ● | ● | ● |
Ochranný kryt zavazadlového prostoru | ● | ● | ● |
Park Assist - zadní parkovací detekční systém | ● | ● | ● |
Pylový filtr | ● | ● | ● |
Rezervní kolo - úzkoprofilové dojezdové | ● | ● | ● |
Progresivní posilovač řízení | ● | ● | ● |
Reprosystém Boston Acoustics - 6x reproduktor s DSP zesilovačem 280W | ● | ● | ● |
Sklopná zadní sedadla dělená 60 / 40 | ● | ● | ● |
Stropní konsole - osvětlení / úložný prostor / příprava na Homelink® | ● | ● | ● |
Středový panel s úložným prostorem | ● | ● | ● |
Středová loketní opěrka zadní řady sedadel | ● | ● | ● |
Tempomat | ● | ● | ● |
Tónovaná skla oken - Solar Control | ● | ● | ● |
Vyhřívané zadní okno | ● | ● | ● |
Výstup na 12V - 2x | ● | ● | ● |
Zpětná zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná | ● | ● | ● |
Zpětné zrcátko řidiče - automatické tlumení DEN / NOC | ● | ● | ● |
Výbava za příplatek | 2.7L V6 | 3.5L HO V6 | 5.7L V8 HEMI |
Audiosystém - Rádio AM,FM / RDS / CD, MP3 / 6x CD - měnič | 13.700,- | 13.700,- | - |
Kožené čalounění "ROYALE LEATHER" (zahrnuje vyhřívaná před. sedadla, nast. pedály) | 58.800,- | 58.800,- | ● |
Obložení volantu a řadicí páky aplikací ušlechtilého dřeva - Genuine California Walnut | 11.900,- | 11.900,- | 11.900,- |
Elektrické střešní okno | 39.200,- | 39.200,- | 39.200,- |
Podélné držáky střešních nosičů - střírbné | 8.900,- | 8.900,- | 8.900,- |
DVD Navigační systém GPS - AM,FM / RDS / CD,MP3 / 6x CD měnič | 86.200,- | 86.200,- | ● |
Tmavá zadní okna s UV filtrem | 10.800,- | 10.800,- | 10.800,- |
Zdroj: Autorevue
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz