Konec marketingových soutěží?
Dne 11. května 2006 vydalo Ministerstvo financí za spolupráce několika asociací působících v oblasti loterií a sázkových her prohlášení, jehož obsahem byl popis herních konceptů spotřebitelských soutěží, které nelze považovat za loterie nebo jiné podobné hry či spotřebitelské loterie ve smyslu zákona o loteriích a jiných podobných hrách. Tyto soutěže pak nebylo nutné oznamovat finančním úřadům, ani zde nebyl vyhlašovatel vázán přísnými finančními limity pro hodnoty nabízených cen. Přesným stanovením povolených herních konceptů tak došlo ke snížení rizika postihu provozovatelů marketingových soutěží organizovaných za účelem podpory prodeje a rozšíření zákaznické základny a ke zvýšení jejich právní jistoty.
Provozovatelé marketingových soutěží se tak dostávají do obtížné situace, jelikož si lze za současného stavu jen velmi obtížně představit herní koncept v praxi nejčastěji provozovaných marketingových soutěží, který by splňoval podmínky povolené spotřebitelské soutěže, a tím nespadal pod regulaci loterijního zákona.
Více světla do této problematiky prozatím nevnáší ani nově připravovaný zákon o hazardních hrách, dle jehož aktuálního návrhu jsou spotřebitelské soutěže vyňaty z působnosti tohoto zákona a nově mají spadat pod regulaci zákona o ochraně spotřebitele. Novela zákona o ochraně spotřebitele, kterou bude přesun úpravy spotřebitelských soutěží uskutečněn, nebyla totiž ještě zveřejněna.
Za této situace je tedy nutné přistupovat k marketingovým soutěžím s maximální opatrností a předem konzultovat jejich koncepci s finančním úřadem. Zároveň budeme také vyčkávat, jaké změny nám přinese očekávaná úprava spotřebitelských soutěží v zákoně o ochraně spotřebitele.
Mgr. Martina Šumavská
Dvořák Hager & Partners, advokátní kancelář, s.r.o.
Oasis Florenc
Pobřežní 394/12
186 00 Praha 8
Tel.: +420 255 706 500
Fax: +420 255 706 550
e-mail: praha@dhplegal.com
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz