Novinky z oblasti české a evropské regulace finančních institucí za měsíc červen
Přinášíme Vám pravidelné aktuality z oblasti české a evropské regulace finančních institucí za měsíc červen. V červnovém vydání newsletteru se opět zaměříme na dopad sankcí vůči Rusku a Bělorusku na finanční sektor a na sektorové novinky ze světa finanční regulatoriky. S ohledem na probíhající analýzu finanční situace Sberbank ze strany likvidátora a absenci zásadnějších změn jsme si dovolili další díl o Sberbank přesunout až na červenec, kdy by mělo být jasno, zda se bude pokračovat v likvidaci či insolvenci. Stejně jako obvykle, i nyní aktuality dělíme podle příslušných regulovaných sektorů.
Novinky v oblasti sankcí vůči Rusku a Bělorusku v souvislosti s válkou na Ukrajině
Na úvod Vám opět přinášíme aktuality z oblasti finanční regulatoriky přímo související s válkou na Ukrajině. Jelikož je její konec bohužel stále v nedohlednu, budeme v tomto cyklu i nadále pokračovat.
V prvé řadě bychom Vás chtěli informovat o vydání šestého sankčního balíčku EU, o jehož přípravě jsme psali již v minulém vydání našeho newsletteru. Na základě rozhodnutí Rady ze dne 03/06/2022 byly z mezinárodního platebního systému SWIFT vyřazeny tři další ruské banky, konkrétně (i) Sberbank, (ii) Credit Bank of Moscow a (iii) JSC Russian Agriculuture Bank – JSC Rosselkhozbank, a jedna běloruská, Belinvestbank – Běloruská banka pro rozvoj a obnovu. Dále bylo zakázáno poskytování pojištění a zajištění námořní přepravy ropy a některých ropných produktů z Ruska do třetích zemí.
Současně byla podle dalšího rozhodnutí ustanovena výjimka, dle které se finanční sankce (uvedené v čl. 2 odst. 1 a 2 rozhodnutí Rady 2014/145/SZBP) nebudou nově vztahovat na finanční prostředky nebo hospodářské zdroje, které jsou nezbytně nutné pro poskytování služeb elektronických komunikací telekomunikačními operátory z EU, pro poskytování přiřazených zařízení a služeb nezbytných pro provoz, údržbu a bezpečnost těchto služeb elektronických komunikací v Rusku, na Ukrajině, v EU, mezi Ruskem a EU a mezi Ukrajinou a EU a pro služby datových center v EU. Sankce též dopadají na některé služby související s podnikáním, jako jsou služby v oblasti účetnictví, auditu, povinného auditu a daňového poradenství, poradenství v oblasti podnikání a řízení a služby v oblasti styku s veřejností, které je nyní zakázáno poskytovat ruské vládě, právnickým osobám a subjektům usazeným v Rusku.
K samotnému souboru sankcí pak vydala EK rozsáhlý seznam otázek a odpovědí, které mají na více než 200 stranách vyjasnit smysl nového sankčního balíčku. Rada EU dále rozhodla, že platnost sankcí, které byly zavedeny EU v reakci na protiprávní anexi Krymu, bude prodloužena do 23/06/2023.
V neposlední řadě ESMA zveřejnila zprávu k trendům, rizikům a zranitelnosti, ve které se mimo jiné věnuje právě vlivu ruské invaze na finanční trhy a na (mimo jiné) invazí způsobenou a stále se zhoršující ekonomickou situaci. Dle ESMA zůstává riziko na nejvyšší úrovni, přičemž výhled negativně ovlivňuje riziko politických událostí, prudký nárůst inflace a značný nárůst tržní volatility. Vyjma problémů v oblasti kyberbezpečnosti a investic a vysokou inflací se ESMA věnuje také oblasti kryptoaktiv, u kterých upozorňuje na jejich značný pokles hodnoty.
Regulace s působností napříč sektory
- 30/06: Rada EU – Dohoda o nařízení týkajícím se trhů s kryptoaktivy (MiCA) a aktualizace pravidel v oblasti AML/CFT – Rada EU spolu s EP dosáhla předběžné dohody ohledně návrhu nařízení MiCA, které se vztahuje na vydavatele nezajištěných kryptoaktiv a tzv. stablecoinů, včetně obchodních systémů a peněženek, ve kterých jsou kryptoaktiva uložena. Na základě dosažené dohody budou poskytovatelé služeb souvisejících s kryptoaktivy potřebovat k působení v rámci EU povolení, přičemž příslušné vnitrostátní orgány budou povinny povolení vydat ve lhůtě tří měsíců. V případě největších poskytovatelů těchto služeb budou vnitrostátní orgány pravidelně předávat příslušné informace orgánu ESMA.
Výše zmíněné orgány též dosáhly předběžné dohody o návrhu na aktualizaci pravidel pro informace doprovázející převody peněžních prostředků rozšířením oblasti působnosti těchto pravidel i na převody kryptoaktiv. Cílem této dohody je adekvátní řešení rizik v oblasti AML/CFT spojená s kryptoaktivy, včetně zajištění ochrany konkurenceschopnosti, spotřebitelů a investorů. Dohoda mimo jiné vyžaduje, aby se s převodem kryptoaktiv pohyboval celý soubor informací o původci bez ohledu na výši transakce. Dále pak budou zavedeny zvláštní požadavky na převody kryptoaktiv mezi poskytovateli služeb souvisejících s kryptoaktivy a peněženkami bez hostingu. V neposlední řadě budou muset členské státy zajistit, aby byli všichni poskytovatelé služeb souvisejících s kryptoaktivy považováni za povinné osoby podle AMLD IV. Navrhovaná aktualizace odpovídá nejpřísnějším mezinárodním standardům, především pak doporučením č. 15 a 16 orgánu FATF.
- 22/06: EK – Nařízení v přenesené pravomoci týkající se zveřejňování určitých informací souvisejících s PRIIPs – V úředním věstníku EU bylo publikováno nařízení EK v přenesené pravomoci, na základě kterého se posouvá datum aplikace některých zveřejňovaných informací souvisejících s PRIIPs (strukturované retailové investiční produkty a pojistné produkty s investiční složkou), a to na 01/01/2023. Současně se na 31/12/2022 posouvá datum aplikace čl. 14 odst. 2 nařízení č. 2017/653, týkající se možnosti používat klíčové informace pro investory SKIPCP k poskytování specifických informací pro účely zveřejňování informací týkajících se PRIIPs, které nabízejí řadu investičních příležitostí.
- 02/06: ESAs – Stanovisko k návrhu regulačních technických standardů (RTS) vydaných v souvislosti s nařízením SFDR – ESAs (ESMA, EBA, EIOPA) vydaly stanovisko, které slouží k objasnění návrhu RTS vypracovaného podle nařízení SFDR. Stanovisko poskytuje vysvětlení klíčových oblastí pro zveřejňování informací dle SFDR, včetně:
- používání indikátorů udržitelnosti;
- metodik pro výpočet hlavních nepříznivých dopadů (Principal Adverse Impact);
- zveřejňování informací o přímých a nepřímých investicích v rámci předsmluvních a pravidelných informací;
- pokyny ohledně zveřejňování informací o finančních produktech;
- pokyny ohledně zveřejňování informací o finančních produktech související s taxonomií;
- pokyny ohledně zveřejňování tzv. DNSH („do not significantly harm“) informací; a
- pokynů ohledně zveřejňování informací o finančních produktech s investiční složkou.
Investiční společnosti a fondy
- 30/06: ČNB – Stanovisko k pokoutným fondům kolektivního investování – ČNB vypracovala stanovisko, ve kterém předkládá svůj přístup k problematice pokoutných fondů kolektivního investování podle § 98 zákona č. 240/2013 Sb. , o investičních společnostech a investičních fondech, v platném znění. ČNB ve stanovisku předkládá postupy, kterými se řídí při posuzování různých obchodních modelů, v rámci kterých dochází či může docházet k podnikatelské činnosti spočívající ve shromažďování peněžních prostředků nebo penězi ocenitelných věcí od veřejnosti a které mohou naplnit znaky pokoutného fondu kolektivního investování ve smyslu výše uvedeného ustanovení. Kromě znaků pokoutného fondu a umožnění nebo usnadnění činnosti takového fondu se ve stanovisku ČNB věnuje i problematice zákonných výjimek či sankcí za provozování pokoutného fondu. Ke stanovisku je též přiloženo praktické schéma dostupné pod tímto odkazem.
- 17/06: Rada EU – Dohoda na postoji k přezkumu směrnice AIFMD – Rada EU dosáhla shody ohledně svého postoje k přezkumu směrnice AIFMD, souvisejícího s programem Unie kapitálových trhů. Ke svému postoji k přezkumu AIFMD Rada EU uvádí, mimo jiné, následující:
- zdůrazňuje význam konzistentní harmonizace v oblasti řízení rizika likvidity, přičemž zdůrazňuje zejména nutnost vylepšit dostupnost nástrojů pro řízení likvidity a stanovit nové požadavky na správce, aby bylo možné tyto nástroje aktivovat;
- vyjadřuje podporu návrhu EK k vytvoření rámce EU pro fondy poskytující úvěry společnostem, který by měl být doplněn požadavky na zmírnění rizik pro finanční stabilitu a na zajištění odpovídající úrovně ochrany investorů; a
- objasňuje pravidla týkající se outsourcingu nebo situací, kdy mohou správci fondů pověřit některými funkcemi třetí osoby s tím, že v tomto směru posiluje spolupráci v oblasti dohledu.
Nad rámec dosažené shody Radou EU, připravovaný přezkum AIFMD směrnice přinese primárně následující změny: (i) nové doplňkové služby a činnosti, (ii) úpravu fondů poskytujících úvěry, (iii) pravidla pro delegaci činností správce AIF, (iv) přísnější požadavky na regulatorní přítomnost na území EU, (v) nástroje řízení likvidity, (vi) zpřísnění regulatorního reportingu, (vii) velmi zajímavý passport pro depozitáře v rámci EU, (viii) další povinnosti na zpřístupňování informací investorům a v neposlední řadě i (x) zpřísnění podmínek neveřejného nabízení pro mimounijní správce alternativních investičních fondů.
Kapitálový trh
- 29/06: Rada EU – Dohoda na postoji k jednotnému přístupovému místu – Rada EU se dohodla na postoji k návrhu nařízení o jednotném evropském přístupovém místu (ESAP) vypracovaného v rámci balíčku týkajícího se unie kapitálových trhů (UKT), jehož cílem je vytvořit jednotné místo pro přístup k veřejným informacím o podnicích a investičních produktech v EU. Ve svém postoji Rada upřesnila, že příslušnými vnitrostátními orgány by měly být orgány shromažďující informace, které budou poskytovány na platformě ESAP. Rada dále upřesňuje, mimo jiné, že platforma ESAP by měla být zaváděna postupně, přičemž její základní části by měly být zprovozněny v letech 2026 až 2030.
- 28/06: EBA – Rozhodnutí o poskytování dat souvisejících s dohledem nad investičními podniky – EBA přijala rozhodnutí o způsobu, jakým budou příslušné orgány vykonávající dohled nad investičními podniky podle nařízení o investičních podnicích (IFR) předávat orgánu EBA údaje o dohledu. Toto rozhodnutí určuje rozsah, harmonogram a způsoby předávání těchto údajů prostřednictvím evropské centralizované datové infrastruktury (EUCLID). První předání údajů se očekává do 31/12/2022.
- 27/06: ESMA – Výsledky výzvy týkající se struktury trhu poskytovatelů ESG ratingu – ESMA zveřejnila dopis adresovaný EK, v rámci kterého předkládá výsledky šetření v oblasti struktury trhu poskytovatelů ESG (Enviromental, social, and corporate governance) ratingu uskutečněného na základě výzvy EK. Mezi zjištěními orgánu ESMA nalezneme následující:
- v rámci EU funguje pouze malé množství velkých poskytovatelů pocházejících ze zemí mimo EU a značné množství výrazně menších subjektů z EU, přičemž tito poskytovatelé se povětšinou koncentrují pouze v několika málo vybraných členských státech;
- uživatelé ESG ratingů obvykle uzavírají smlouvy na tyto produkty na tzv. investor-pays bázi (zjednodušeně: poplatky platí investor, nikoliv hodnocená firma), a to od několika poskytovatelů současně;
- nejčastějšími nedostatky, které uživatelé ESG ratingů identifikovali, bylo nedostatečné pokrytí konkrétního odvětví nebo typu subjektu, nedostatečná granularita údajů či nedostatečná transparentnost metodik používaných poskytovateli ESG ratingu; a
- subjekty, kterým byly ratingy ESG udělovány věnují interakci s poskytovateli těchto ratingů věnují určitou část svých zdrojů a času, přičemž většina respondentů zdůraznila jistou míru nedostatků ve svých interakcích s poskytovateli ratingů, zejména pokud jde o úroveň transparentnosti důvodu pro daný rating, časové okno pro zpětnou vazbu nebo o opravu chyb.
- 13/06: ESAs – Návrh regulačních technických standardů (RTS) ohledně clearingových povinností u vnitroskupinových smluv – ESAs (ESMA, EBA, EIOPA) vypracovaly návrh RTS doplňujících nařízení EK v přenesené působnosti, kterým se doplňuje nařízení EMIR, v oblasti technik zmírňování rizika pro OTC deriváty, které nepodléhají clearingu ústředních protistran podle nařízení EMIR. ESAs navrhují prodloužení stávajícího režimu dočasných výjimek pro vnitroskupinové smlouvy o tři roky. To umožní průběžné posuzování rovnocennosti třetích zemí a přezkum rámce výjimek pro vnitroskupinové smlouvy v rámci revize nařízení EMIR. ESMA dále vydala návrh nových RTS, které mají doplnit i příslušná nařízení EK v přenesené pravomoci, která se týkají clearingových obligací podle nařízení EMIR.
- 03/06: ESMA – Zvýšení clearingových prahů pro komoditní deriváty podle nařízení EMIR – ESMA zveřejnila finální zprávu, v rámci které navrhuje zvýšení clearingových prahů u komoditních derivátů podle nařízení EMIR (povinnost clearingu, skládání marží apod.) ze 3 miliard na 4 miliardy EUR. Navrhovaná změna souvisí především s narůstajícími cenami energií a válkou na Ukrajině a problémy, kterým v této souvislosti čelí tzv. nefinanční protistrany (non-financial counterparties), především pak energetické firmy.
- 02/06: ESMA – Posunutí povinného režimu náhradní koupě podle nařízení CSDR – ESMA publikovala finální zprávu ohledně doplnění regulačních technických standardů (RTS) pro zajištění disciplíny při vypořádání, na základě kterých by došlo k odložení povinné aplikace režimu náhradní koupě podle nařízení CSDR o tři roky. Navrhovaná novelizace je založena na očekávaných změnách režimu náhradní koupě představených v rámci revizního návrhu EK a v rámci nového nařízení o pilotním režimu pro tržní infrastruktury založené na technologii sdíleného registru (distributed ledger technology – DLT), které také doplňuje nařízení CSDR. Návrh vychází z potřeby poskytnout EK a ostatním zákonodárcům dodatečný čas na určení nejlepšího způsobu, jak zefektivnit vypořádání, a zároveň zabránit případným duplicitním nákladům za provádění vypořádání pro účastníky trhu v případě, že by byly provedeny rozsáhlé změny stávajících opatřeních týkajících se náhradní koupě.
- 01/06: ECB – Stanovisko k návrhu změn nařízení MiFIR – ECB vypracovala stanovisko k návrhu nařízení, kterým se mění nařízení MiFIR pokud jde o zvýšení transparentnosti údajů o trhu, odstranění překážek pro vznik konsolidovaného informačního systému, optimalizaci obchodních povinností a zákazu přijímání plateb za předávání pokynů klientů. Kromě vyjádření se k jednotlivým problematikám v návrhu předkládá ECB i své vlastní návrhy změn vybraných ustanovení, včetně jejich odůvodnění.
Platební služby
- 23/06: EBA – Odpověď na výzvu EK ohledně revize směrnice o platebních službách (PSD2) – Jako odpověď na výzvu EK ohledně revize směrnice PSD2 vypracovala EBA stanovisko, v rámci kterého předkládá značné množství návrhů k rozvoji jednotného trhu maloobchodních (retailových) plateb v EU a k zajištění jednotné a harmonizované aplikace právních požadavků napříč celou unií. Příslušné návrhy míří, mimo jiné, na posílení hospodářské soutěže, usnadnění inovací, ochranu finančních prostředků a údajů spotřebitelů či na podporu rozvoje uživatelsky přívětivých služeb. Mezi konkrétními navrhovanými změnami lze nalézt např.:
- návrh na sloučení směrnice PSD2 se směrnicí o elektronických penězích;
- objasnění aplikace tzv. silného ověření klienta (SCA); či
- řešení nových bezpečnostních rizik pro zákazníky.
- 02/06: ČNB – Vyhláška, kterou se mění vyhlášky související s platebními službami – Ve sbírce zákonů vyšla vyhláška č. 151/2022 Sb. , kterou se mění vyhláška č. 1/2022 Sb., o žádostech a oznámeních k výkonu činnosti podle zákona o platebním styku, a vyhláška č. 7/2018 Sb. , o některých podmínkách výkonu činnosti platební instituce, správce informací o platebním účtu, poskytovatele platebních služeb malého rozsahu, instituce elektronických peněz a vydavatele elektronických peněz malého rozsahu, ve znění vyhlášky č. 2/2022. Zavedené změny se týkají zejména žádosti a oznámení změny údajů v žádosti o udělení povolení k činnosti poskytovatele služby dynamické směny měn. Vyhláška nabývá účinnosti 01/07/2022.
Banky
- 30/06: EBA – Finální aktualizace pokynů ke shromažďování údajů o zaměstnancích úvěrových institucí a investičních podniků s vysokými příjmy – EBA vypracovala finální zprávu k aktualizaci pokynů ke shromažďování údajů o osobách s vysokými příjmy podle směrnic CRD a IFD, což jsou osoby s příjmem přesahujícím 1 milion EUR. V rámci této aktualizace EBA reflektuje pozměněný rámec odměňování stanovený směrnicí CRD, a to včetně zavedení výjimek pro výplatu části pohyblivé složky odměny v investičních nástrojích a v rámci dohod o odkladu variabilní odměny. Potřeba aktualizovat tyto pokyny navíc vyplývá ze zvláštního režimu odměňování, který byl zaveden pro investiční podniky směrnicí IFD a nařízením IFR.
Připomeňme, že o vysokopříjmových osobách s příjmy nad 1 milion EUR za finanční rok se v současné době shromažďují údaje o tom, za co je dotyčný/á odpovědný/á, jakou oblast má na starosti a bližší údaje o mzdě, odměnách, bonus a dlouhodobých bonusových plánech apod. - 16/06: ČNB – Stanovisko k neoprávněnému přijímání vkladů od veřejnosti – ČNB zveřejnila stanovisko, ve kterém předkládá svůj přístup k institutu tzv. černého bankovnictví, tedy neoprávněnému přijímání vkladů od veřejnosti. ČNB se zde věnuje výkladu jednotlivých znaků neoprávněného přijímání vkladů. Ve stanovisku se ČNB věnuje především následujícím tématům:
- obecně k neoprávněnému přijímání vkladů podle zákona č. 21/1992 Sb. , o bankách;
- svěřené peněžní prostředky jako vklad;
- přijímané peněžní prostředky pocházejí od veřejnosti;
- soustavné vydávání dluhopisů a jiných srovnatelných cenných papírů;
- „soustavné“ vydávání dluhopisů veřejnosti;
- dodatečné podmínky přijímání vkladů při soustavné emisi dluhopisů; a
- souběh činností ve skupině.
Pojišťovny
- 17/06: Rada EU – Dohoda o postoji k aktualizaci pravidel podle směrnice Solventnost II – Rada EU se dohodla na postoji k aktualizaci pravidel vycházejících ze směrnice Solventnost II, rámci kterého se Rada EU zaměřila především na kapitálové požadavky a administrativní zátěž, které pojistitelé musí čelit, zejména pak menší společnosti. Kromě toho také Rada považuje za žádoucí pověřit orgán EIOPA novými úkoly, konkrétně přípravou zprávy o hodnocení rizik pro pojišťovny související se ztrátou biologické rozmanitosti, přírodními katastrofami a riziky souvisejícími s klimatem, a to v souladu se Zelenou dohodou pro Evropu. Pověření dále zahrnuje i definování konzistentních pokynů pro vnitrostátní pravidla, kterými se pojistitelé řídí při posuzování svých makroobezřetnostních rizik.
AML
- 30/06: FATF – Implementace standardů týkajících se virtuálních aktiv a poskytovatelů služeb s nimi souvisejících – FATF připravil aktualizaci implementace svých standardů pro virtuální aktiva a poskytovatele služeb virtuálních aktiv se zaměřením na tzv. cestovní pravidlo FATF (Travel rule – doporučení FATF č. 16 – Pravidlo vyžaduje, aby finanční instituce i poskytovatelé služeb spojených s virtuálními aktivy shromažďovaly osobní údaje účastníků při transakcích přesahujících 1.000 USD/EUR). Tato zpráva přichází tři roky poté, co FATF rozšířil své AML/CFT standardy na virtuální aktiva a poskytovatele služeb virtuálních aktiv, aby zabránil zneužívání tohoto sektoru pro kriminální a teroristické účely. Zpráva dále zahrnuje relevantní nově vznikající rizika a vývoj na trhu, včetně decentralizovaných financí (DeFi), NFT a kryptopeněženek, které nejsou drženy nebo spravovány poskytovateli služeb s virtuálními aktivy (unhosted wallets, tedy klasické peněženky jako např. Trezor). FATF ve zprávě také zdůrazňuje, že v současné době jsou k dispozici technologická řešení, která usnadňují dodržování cestovního pravidla v praxi, nicméně soukromý sektor musí pokračovat ve zvyšování interoperability mezi řešeními a napříč jurisdikcemi a pracovat na dosažení plného dodržování pravidel.
- 29/06: Rada EU – Nový orgán EU pro boj proti praní peněz – Rada EU se dohodla na postoji k návrhu, dle kterého by měl být vytvořen nový unijní orgán pro boj proti praní peněz. Rada ve svém postoji např. doplňuje pravomoci orgánu, např. možnost přímo dohlížet na určité druhy úvěrových a finančních institucí, včetně poskytovatelů služeb souvisejících s kryptoaktivy, pokud jsou považovány za rizikové.
- 14/06: EBA – Pokyny vymezující úlohu a povinnosti řídících orgánů a úředníků dohlížejících na dodržování předpisů v oblasti AML/CFT – EBA vypracovala pokyny vymezující úlohu a povinnosti řídících orgánů úvěrových nebo finančních institucí a úředníků dohlížejících na dodržování předpisů (compliance officers) v oblasti AML/CFT, jejichž cílem je zajistit společný výklad a odpovídající provádění vnitřních řídících opatření v oblasti AML/CFT v rámci EU v souladu s požadavky směrnice AMLD. Dle pokynů by měl být, mimo jiné, v případě finančních a úvěrových institucí ustanoven jeden člen řídícího orgánu jako osoba zodpovědná za plnění povinností souvisejících s AML/CFT. Pokyny dále konkretizují povinnosti a úkoly této osoby, včetně stanovení obdobných pravidel pro zmíněné compliance officers. Pokyny též upravují obdobná pravidla pro případ, že je finanční nebo úvěrová instituce součástí skupiny.
- 01/06: ESAs – Společná zpráva k odnětí povolení z důvodu vážného porušení pravidel pro boj proti praní peněz a financování terorismu (AML/CFT) – ESAs (ESMA, EBA, EIOPA) vypracovaly společnou zprávu, v rámci které analyzují platné zákony týkající se odebírání licencí z důvodů závažného porušení pravidel v oblasti AML/CFT, včetně praktické stránky tohoto odebírání. ESAs se v rámci své analýzy věnují, mimo jiné, následujícím tématům:
- potřeba náležité integrace problematiky AML/CFT do obezřetnostní regulace a dohledu, včetně zahrnutí do probíraného návrhu nařízení o kryptoměnách MiCA;
- zavedení zvláštního právního důvodu pro odebrání licence v případě závažného porušení pravidel AML/CFT do všech příslušných evropských zákonů;
- potřeba zavést posouzení přiměřenosti opatření a procesů k zajištění souladu s AML/CFT ze strany příslušných orgánů jako jedné z podmínek pro udělení povolení nebo registrace; a
- zavedení jednotného kritéria pro pojem závažného porušení pravidel AML/CFT s důrazem kladeným na individuální posouzení jednotlivých případů ze strany příslušných orgánů dohledu.
Mgr. Ondřej Havlíček, LL.M.
Mgr. Matěj Šarapatka, LL.M.
Schönherr Rechtsanwälte GmbH, organizační složka
Jindřišská 937/16
110 00 Praha 1
Tel.: +420 225 996 500
Fax: +420 225 996 555
e-mail: office.czechrepublic@schoenherr.eu
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz