O čem všem vás musí cestovní kancelář informovat před zájezdem
Aby zákazníci cestovních kanceláří, kteří se ocitnou během zájezdu v nesnázích, mohli takto vzniklý problém co nejlépe vyřešit stanoví občanský zákoník (zákon č. 40/1964 Sb. ) v části upravující cestovní smlouvu vedle povinnosti přímé pomoci v nesnázích i povinnost dostatečným způsobem informovat zákazníka o skutečnost týkajících se zájezdu.
Občanský zákoník tak výslovně stanoví, že cestovní kancelář je povinna nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně další podrobné informace o všech skutečnostech, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou jim známy, pokud nejsou obsaženy již v cestovní smlouvě nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán, zejména:
a) upřesnění údajů uvedených v § 852b odst. 3 písm. a) až d) občanského zákoníku (údaje týkající se dalších plateb souvisejících se zájezdem, informace o dopravě, ubytování, stravování), které jsou cestovní kanceláři známy a nejsou obsaženy v cestovní smlouvě nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán,
b) podrobnosti o možnosti kontaktu s nezletilou osobou nebo zástupcem cestovní kanceláře v místě pobytu nezletilé osoby, jde-li o zájezd, jehož účastníkem je nezletilá osoba,
c) jméno, adresa a telefonní číslo osoby, na kterou se zákazník v nesnázích v průběhu zájezdu může obrátit s žádostí o pomoc, zejména místního zástupce cestovní kanceláře a adresu a telefonní číslo zastupitelského úřadu,
d) informace o možnosti uzavřít pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s jeho odstoupením od cestovní smlouvy, pokud toto pojištění není zahrnuto v ceně zájezdu.
Občanský zákoník pamatuje i na tzv. zájezdy „last minute“ a stanoví, že je-li cestovní smlouva uzavřena v době kratší než 7 dnů před zahájením zájezdu, musí cestovní kancelář svoji informační povinnost splnit již při uzavření cestovní smlouvy.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz