Překážky práva ochranných známek u olympijských her
Na olympijských hrách se už delší dobu odehrávají mocenské boje, a to nejen mezi atlety – hlavními aktéry této události se již dávno stali sponzoři a fanoušci. S ohledem na to, že jsou hry spojeny se značnými finančními zájmy, je třeba chránit exkluzivitu jejich ochranné známky. K tomu slouží nové k tomu určené právní prostředky.
Je zřejmé, že právě v on-line oblasti může velmi snadno docházet k porušení těchto omezení. Jsou totiž zakázány hry na Facebooku nebo on-line hry, u kterých jsou využívána olympijská loga. Pro tvůrce reklamy se zde tedy, v případě porušení těchto ustanovení, skrývá nebezpečí, že vůči nim bude uplatňován nárok na náhradu škody a požadováno zdržení se tohoto jednání. Předpisem naopak nebudou zakázány čistě popisné údaje jako „k olympijským hrám máme mimořádné nabídky“.
Zakázány jsou rovněž obrázky na Facebooku nebo YouTube, stejně jako různá videa či audiozáznamy z olympijských her, na kterých je vidět jejich logo. Osoby odpovědné za zachovávání tohoto zákazu už oznámily, že letos budou dodržování pravidel přísně kontrolovat. Omezení se však nevyhýbají ani atletům. Také oni smějí dělat reklamu s vyobrazením oficiálních znaků olympijských her jen s odpovídajícím souhlasem.
Z tohoto důvodu by měla být každá jednotlivá zamýšlená reklama pečlivě právně prověřena, co do své přípustnosti.
Dr. Erwin Hanslik
TaylorWessing e|n|w|c advokáti v.o.s.
U Prašné brány 1
110 00 Praha 1
Tel.: +420 224 819 216
Fax: +420 224 819 217
e-mail: prag@enwc.com
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů , judikatura, právo | www.epravo.cz