Reklama na internetu prostřednictvím optimalizace internetových vyhledávačů
Internet v současné době hraje bezesporu důležitou roli v životě. V rámci internetového prostředí je nabízena celá řada služeb a zboží nejrůznějšího formátu, tomu všemu nasvědčuje i skutečnost, že počet internetových obchodů stále roste. Podle posledních údajů má Česká republika nejvíce e-shopů v Evropě v přepočtu na obyvatele. Internetový marketing je souhrnné označení pro propagaci služeb, produktů či jiných aktivit v internetovém prostředí. Inzertní mechanismy jsou na rozkvětu a jsou stále propracovanější s cílem zaujmout potencionálního spotřebitele, přičemž reklama si klade za cíl vyvolání odezvy u cíleného publika.
Reklamou se rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí,[1] jinými slovy za reklamu lze považovat takový prostředek, který podnítí a přesvědčí spotřebitele ke koupi zboží a služeb, přesto lze reklamu využít i k jiným účelům, např. výchovným, v této rovině pak hovoříme o tzv. sociální reklamě, která si neklade za cíl přesvědčit spotřebitele k určitému chování, tj. nejčastěji k nákupu, ale je zaměřena na výchovu.