Reklamační protokol
Musí mi pracovník v obchodě vystavit nějaké potvrzení o tom, že jsem u nich reklamovala vadu zakoupené věci?
Odpověď na tuto otázku je kladná. Ano, poslední novelou zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb. ) byla do ustanovení § 19 odst. 1 zákona doplněna povinnost prodávajícího vystavit zákazníkovi písemné potvrzení o uplatněné reklamaci („reklamační protokol“).
V potvrzení musí být uvedeno kdy zákazník zboží reklamoval, co je obsahem reklamace (tedy jaké vady zákazník reklamuje) a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje (tj. zda požaduje zboží opravit, vyměnit apod.).
Obdobné potvrzení musí prodávající zákazníkovi vydat i při vyřízení reklamace. Potvrzení musí obsahovat údaj o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud prodávající reklamaci zamítnul, musí zamítnutí písemně zdůvodnit.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz