Slevová akce
Musí obchodník v reklamním letáku uvádět v případě slevy i dobu, po kterou slevová akce trvá? Nebo stačí uvést, že slevová akce trvá do vyprodání zásob?
Odpověď na uvedený dotaz je třeba hledat v zákoně o regulaci reklamy (zák. č. 40/1995 Sb. ). Tento zákon prošel v první polovině tohoto roku významnou změnou, přičemž jedna z dílčích změn se zabývá tzv. reklamou uvádějící zvláštní nabídku. Ačkoliv zákon nikde nedefinuje to, co se pod pojmem reklama uvádějící zvláštní nabídku vlastně skrývá, je nepochybné, že reklamy na slevové či výprodejové akce do ni jistě patří.
Dle zákona o regulaci reklamy musí být v reklamě uvádějící zvláštní nabídku jednoznačně uvedeno datum, ke kterému nabídka končí. To znamená, že nestačí pouze uvést to, že „nabídka platí do vyprodání zásob“. Z dikce zákona plyne, že obchodník musí vždy dopředu určit, k jakému dni zvláštní nabídka končí. Nestane-li se tak, vystavuje se riziku nemalé pokuty.
S položeným dotazem souvisí i další povinnost vztahující se k reklamě uvádějící zvláštní nabídku - jestliže zvláštní nabídka v den uveřejnění reklamy ještě nezačala platit, musí být v reklamě také uvedeno datum začátku období, během něhož zvláštní cena nebo jiné podmínky budou platit.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz