Zmírňování bodového systému není cesta
EXMINISTR DOPRAVY A POSLANEC KDU-ČSL MILAN ŠIMONOVSKÝ:
Skóre: | 0.70 |
---|---|
Název zdroje: | Právo |
Datum vydání: | 20.09.2007 |
Nadpis: | Zmírňování bodového systému není cesta |
Strana: | 4 |
Pořadí: | 3 |
Mutace: | Celostátní |
Rubrika: | Zpravodajství |
Autor: | Hynek Paštěka |
Ročník: | 17 |
Číslo: | 220 |
Náklad: | 153477 |
Oblast: | Celostátní deníky |
Zpracováno: | 20.09.2007 07:01 |
Identifikace: | DCPR20070920010017 cz |
Klíčová slova: | přestupků (3x), přestupky (3x), zákon (2x), Právo, Právu, legislativě, trestnými, trestu |
EXMINISTR DOPRAVY A POSLANEC KDU-ČSL MILAN ŠIMONOVSKÝ:
V poslední době padla řada návrhů, jak změnit bodový systém. Jeho otec, bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) varuje před jeho zmírňováním.
"Především bych rád řekl, že ten zákon je evropský, je dobrý a kdyby byla policie na silnicích, tak funguje," řekl Právu.
Jednotlivé návrhy změn jsme ho nechali okomentovat.
160 KM/HOD. NA DÁLNICÍCH
Tuto změnu nevyloučil v minulosti ani sám Šimonovský.
Včera k tomu uvedl pro Právo: "Některé úseky dálnic u nás jsou stavěny na rychlost 120 nebo 130 kilometrů v hodině. Se zvýšením maximální povolené rychlosti na 160 kilometrů v hodině souhlasím, ale jen na nově vybudovaných úsecích a tam, kde to umožní bezpečnostní audit."
ŘIDIČÁKY NA ZKOUŠKU
Uvažuje se o dvou variantách. Buď by ve zvláštním režimu byli řidiči do určitého věku, nebo by omezení platilo pro všechny na nějakou dobu od vydání řidičského průkazu.
"Jsem pro to, aby pod zvláštním dohledem byli všichni řidiči s nově vydaným průkazem, a ne jen mladší. Tak by jim hrozilo, že pokud o řidičák přijdou, budou to muset dělat celé znovu."
MOŽNOST ŘÍDIT UŽ V SEDMNÁCTI
Podle této úvahy by za volant by mohli sednout sedmnáctiletí řidiči, ale pouze po dohledem starší osoby, která by musela mít řidičský průkaz a být střízlivá. "S tímto bych osobně souhlasil, ale musí to posoudit odborníci."
PŘÍSPĚVEK NA PREVENCI
Dopravní odborník Stanislav Huml bude navrhovat, aby pojišťovny ukládaly jedno procento z vybraného povinného ručení do zvláštního fondu.
Z něj by se platily osvětové a informační kampaně, inzeráty upozorňující řidiče na novinky v legislativě a podobně. "Tohle by pojišťovny měly dělat dobrovolně. Také bych chtěl, aby se zvýšil limit škod, při kterém se musí volat policie. Nyní totiž dělají policisté pojišťovnám likvidátory," upozornil Šimonovský.
MENŠÍ PŘEKROČENÍ RYCHLOSTI BEZ BODU
Úřady obcí s rozšířenou působností jsou zahlceny přestupky překročení rychlosti o méně než dvacet kilometrů v hodině. Navíc se spousta řidičů dokáže trestu vyhnout výmluvou, že řídila osoba blízká.
Návrh počítá s tím, že by pokutu platil majitel vozidla, a to každou zvlášť, ale body by se mu nepřipisovaly.
Šimonovský: "Správní úřady by se měly samy postarat o to, aby nebyly úzkým místem celého systému a přestaly selhávat při vyřizování přestupků. O tomto je možné diskutovat, ale jsem spíše proti."
NESVÍCENÍ A TELEFONOVÁNÍ
BEZ BODŮ
Poslanci Šeich a Dundáčková navrhují, aby řidiči, kteří zapomenou přes den rozsvítit světla nebo za jízdy telefonují, nebyli postihováni trestnými body, ale pouze pokutou.
To se Šimonovskému nelíbí: "Snižování počtu přestupků, které se ohodnocují body, není evropská cesta. Například v Irsku, Rakousku nebo Švýcarsku se počet těchto přestupků navyšoval."
KRÁTKODOBÉ BODY ZA MENŠÍ PŘESTUPKY
Za některé méně závažné přestupky by se dávaly body, které by se mazaly například už po čtvrtroce.
"To je podobný případ. Zmírňování bodového systému podle mne není cesta," řekl Šimonovský.
Foto popis: Milan Šimonovský
Foto Autor - Foto PRÁVO - Michaela Říhová
Zpracovatel: Anopress IT a.s.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz