Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů ze dne 29. listopadu 1996, kterou se mění a doplňuje vyhláška Ministerstva dopravy č. 102/1995 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích
Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE
Vyhláška
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 29. listopadu 1996,
kterou se mění a doplňuje vyhláška Ministerstva dopravy č. 102/1995 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích
Ministerstvo dopravy a spojů stanoví podle § 16 zákona č. 38/1995 Sb. ČR, o technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích:
Čl. I
Vyhláška Ministerstva dopravy č. 102/1995 Sb. ČR, o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích, se mění a doplňuje takto:
1. V § 25 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: „Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního vozidla platí technické podmínky z hlediska jeho brzdění:
a) pro vozidla kategorií M 2, M 3, N 2, N 3, O 3 a O 4 podle homologačního předpisu EHK č. 13. 06 do 30. září 1997,
b) pro vozidla kategorií M 1, N 1, O 1 a O 2 homologačního předpisu EHK č. 13. 06 do 31. prosince 1999,
c) pro vozidla kategorie L podle homologačního předpisu EHK č. 78. 01 do 31. prosince 1999.”.
2. V § 39 odst. 1 se slova v závorce „podle Předpisů EHK č. 32 a 33,” nahrazují slovy „podle Předpisů EHK č. 32, 33, 94 a 95,”.
3. Poznámka č.29) zní:
„29) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 29, 32, 33, 66, 94 a 95).”.
4. V § 43 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: „Pevnost sedadel pro cestující a jejich upevnění k vozidlu u vozidel kategorií M 2 a M 3 s obsaditelností 17 a více cestujících musí pro schválení technické způsobilosti daného vozidla splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy39) a musí být podle nich homologována.”.
5. V § 51 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: „Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního vozidla platí limity:
a) pro vozidla kategorie M 1 nebo N 1 podle homologačního předpisu EHK č. 83. 02 B do 31. prosince 1999,
b) pro vozidla kategorií L 1 a L 2 podle homologačního předpisu EHK č. 47. 00 do 31. prosince 1999,
c) pro vozidla kategorií L 3, L 4 a L 5 podle homologačního předpisu EHK č. 40. 01 do 31. prosince 1999.”.
6. V § 51 odst. 2 se na konci připojuje tato věta: „Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního vozidla platí limity:
a) pro vozidla kategorií M 2, M 3, N 2 a N 3 podle homologačního předpisu EHK č. 49. 02 A do 30. září 1997,
b) pro vozidla kategorií M 1 a N 1 platí limity podle homologačního předpisu EHK č. 83. 02 C nebo EHK č. 49. 02 A do 31. prosince 1999.”.
7. V § 52 odst. 2 se na konci připojuje tato věta: „Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního motorového vozidla platí limity vnějšího hluku:
a) pro vozidla kategorie L 1 podle homologačního předpisu EHK č. 63. 00 a pro vozidla kategorií L 3 a L 4 podle homologačního předpisu EHK č. 41. 01 do 31. prosince 1999,
b) pro vozidla kategorií L 2 a L 5 podle homologačního předpisu EHK č. 9. 04 do 31. prosince 1999,
c) pro vozidla kategorií M 1 a N 1 podle homologačního předpisu EHK č. 51. 01 do 31. prosince 1999,
d) pro vozidla kategorií M 2, M 3, N 2 a N 3 podle homologačního předpisu EHK č. 41. 01 do 30. září 1997.”.
8. V § 52 se za odstavec 4 vkládá nový odstavec 5, který zní:
„(5) U vozidel kategorií L 3 a L 4 smí být pro náhradní potřebu použito tlumicího systému výfuku, který splňuje podmínky stanovené zvláštním předpisem50a) a který musí být podle něj homologován.”.
Dosavadní odstavce 5 a 6 se označují jako odstavce 6 a 7.
9. Poznámka č.50a) zní:
„50a) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 92).”.
10. V poznámce č.52) v závorce se za číslici „91” vkládá čárka a číslice „98, 99”.
11. Nadpis § 62 zní:
„Odrazky a odrazové desky zvláštního značení”.
12. § 62 se doplňuje odstavci 9, 10, 11 a 12, které znějí:
„(9) Čtyřkolová a vícekolová motorová vozidla, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 30 km. h- 1, a jejich přípojná vozidla (tzv. „pomalá vozidla”) nově uváděná do provozu počínaje dnem 1. října 1997 a vozidla v provozu počínaje dnem 1. října 1999 musí být při provozu na pozemních komunikacích na zádi opatřena zvláštním označením. Toto označení musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem53a) a musí být podle něj homologováno.
(10) Vozidla kategorie N 3 (tzv. „těžká vozidla”) při provozu na pozemních komunikacích musí být na zádi opatřena zvláštním označením podle odstavce 12, a to:
- vozidla v mezinárodním silničním provozu počínaje dnem účinnosti této vyhlášky,
- vozidla nově uváděná do provozu počínaje dnem 1. října 1997,
- ostatní vozidla v provozu nejpozději počínaje dnem 1. října 1998.
(11) Přípojná vozidla kategorie O 4, přívěsy kategorií O 1, O 2 a O 3 celkové délky větší než 6 m a návěsy kategorií O 1, O 2 a O 3 celkové délky větší než 8 m (tzv. „dlouhá vozidla”) při provozu na pozemních komunikacích musí být na zádi opatřena zvláštním označením podle odstavce 12, a to:
- vozidla v mezinárodním silničním provozu počínaje dnem účinnosti této vyhlášky,
- vozidla nově uváděná do provozu počínaje dnem 1. října 1997,
- ostatní vozidla v provozu nejpozději počínaje dnem 1. října 1998.
(12) Zvláštní označení těžkých vozidel ve smyslu odstavce 10 a dlouhých vozidel ve smyslu odstavce 11 musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem53b) a musí být podle něj homologováno.”.
13. Poznámka č.53a) zní:
„53a) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 69).”.
14. Poznámka č.53b) zní:
„53b) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 70).”.
15. V § 73 odst. 4 druhá věta zní: „Pro schválení technické způsobilosti typu silničního vozidla mohou být vozidla kategorie M 1 a vozidla kategorie N 1 celkové hmotnosti nepřesahující 2 t opatřena vozidlovým poplašným systémem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem,69) a musí být podle něj homologovány.”.
16. Poznámka č.69) zní:
„69) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 97).”.
17. V § 75 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní:
„(6) Pro schválení technické způsobilosti typu silničního vozidla počínaje dnem 1. října 1997 musí být vozidla kategorií N 2 a N 3 opatřena předním ochranným zařízením proti podjetí. Toto zařízení i jeho montáž na vozidle musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem75a) a musí být podle něj homologovány. Vozidla kategorie N 2 celkové hmotnosti nepřesahující 7, 5 t musí splňovat pouze podmínku světlé výšky spodního obrysu ochranného zařízení nad vozovkou maximálně 400 mm, uvedené v tomto předpisu. Uvedený požadavek se nevztahuje na terénní vozidla (kategorie G) a taková vozidla, u nichž použití takového zařízení je neslučitelné s účelem použití daného vozidla.”.
Dosavadní odstavce 6, 7 a 8 se označují jako odstavce 7, 8 a 9.
18. Poznámka č.75a) zní:
„75a) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 93).”.
19. § 106 odst. 3 zní:
„(3) Změní-li se zvláštní předpis3) a není-li v něm stanoveno jinak, postupuje se
a) u dosud nehomologovaných vozidel, součástí a příslušenství podle dřívějšího znění zvláštního předpisu, podle změněného znění daného předpisu počínaje dnem stanoveným pro homologování ve smyslu tohoto znění,
b) u již homologovaných vozidel, součástí a příslušenství podle dřívějšího znění zvláštního předpisu, podle změněného znění daného předpisu po uplynutí 12 kalendářních měsíců ode dne vstupu změněného znění v platnost.”.
20. V § 106 se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
„(4) Pro schválení technické způsobilosti typu silničního vozidla musí být na tomto vozidle použito částí, celků, zařízení i výbavy splňujících poslední znění daného homologačního předpisu, pokud takovému homologování podléhají. Tyto podmínky musí splňovat i vozidlo z hlediska celého svého provedení a všech svých funkcí.”.
Dosavadní odstavce 4, 5, 6 a 7 se označují jako odstavce 5, 6, 7 a 8.
21. V § 109 se na konci věty připojují tato slova: „a ve Věstníku dopravy a spojů”.
22. V příloze č. 5 k vyhlášce se názvy a adresy pověřených mezinárodních homologačních zkušeben v ČR doplňují o název a adresu další pověřené mezinárodní homologační zkušebny, které znějí:
„SZZPLS Státní zkušebna zemědělských, potravinářských a lesnických strojů, Třanovského 173, 163 04 Praha 6 - Řepy”.
Čl. II
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
Ministr:
Ing. Říman v. r.