VYHLÁŠKA ze dne 19. července 2017, kterou se mění vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů
Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE
VYHLÁŠKA
ze dne 19. července 2017,
kterou se mění vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel,
ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 170/2007 Sb., zákona č. 297/2009 Sb., zákona č. 152/2011 Sb., zákona č. 239/2013 Sb., zákona č. 260/2014 Sb. a zákona č. 63/2017 Sb., k provedení § 54 odst. 4 zákona:
Vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění vyhlášky č. 99/2003 Sb., vyhlášky č. 9/2006 Sb., vyhlášky č. 83/2012 Sb., vyhlášky č. 342/2014 Sb. a vyhlášky č. 132/2016 Sb., se mění takto:
1. V § 3 odst. 1 písm. b) se slova ˙ ; číslo protokolu se skládá z pořadového čísla měření emisí provedeného v kalendářním roce lomeného posledním dvojčíslím kalendářního roku˙ zrušují.
2. V § 9 odst. 2 se za druhou větu vkládá věta ˙Pokud je vozidlo vybaveno motorem s pohonem na plynné palivo CNG, v případě, že tak stanoví výrobce, žadatel přistaví vozidlo s demontovanými kryty palivových nádrží.˙.
3. V § 14 odst. 1 se za slova ˙Činnost stanic technické kontroly˙ vkládají slova ˙a stanic měření emisí.
4. V § 14 odstavec 2 zní:
˙(2) Základní funkcí automatizovaného systému je tvorba a evidence protokolů o technické prohlídce a protokolů o měření emisí, evidence kontrolních a ochranných nálepek, evidence výsledků měření ze stanic měření emisí a shromažďování a ukládání dat v reálném čase v datovém úložišti správce systému. Tisk protokolů o technické prohlídce a protokolu o měření emisí je možný výhradně z těchto dat a pouze programem správce systému.˙.
5. V § 14 odst. 3 se ve větě první za slova ˙Stanice technické kontroly˙ vkládají slova ˙a stanice měření emisí˙ a za slova ˙technických prohlídkách˙ se vkládají slova ˙a měření emisí˙.
6. V § 14 se na konci textu odstavce 3 doplňují slova ˙a stanice měření emisí˙.
7. V § 14 odst. 4 se ve větě první za slova ˙stanicím technické kontroly˙ vkládají slova ˙a stanicím měření emisí˙.
8. V § 14 odst. 5 úvodní části ustanovení se za slova ˙stanice technické kontroly˙ vkládají slova ˙a stanice měření emisí˙.
9. V § 14 odst. 6 se za slova ˙Stanice technické kontroly˙ vkládají slova ˙a stanice měření emisí.
10. V § 14 odst. 7 se za slova ˙stanice technické kontroly˙ vkládají slova ˙a stanice měření emisí˙ a za slova ˙technické prohlídky˙ se vkládají slova ˙a měření emisí˙.
11. Za § 14a se vkládá nový § 14b, který včetně nadpisu zní:
(1) Údaje dokumentující přítomnost vozidel na stanici měření emisí jsou pořizovány v průběhu měření emisí. Jsou to snímky vozidla z místa konání měření emisí, které musí obsahovat pohled na vozi-dlo zpředu a boku, na vozidlo zezadu a opačného boku, na VIN umístěný na karoserii nebo rámu a výrobní štítek vozidla s VIN, pokud je jím vybaveno. Údaje jsou v reálném čase ukládány do sběrného zařízení, které je propojeno s CIS STK a umožňuje přenos těchto snímků do systému. Podrobnější popis obsahu snímků, technického vybavení k jejich pořizování a ukládání, rozhraní pro komunikaci s CIS STK a způsob přenosu dat s ohledem na rozvoj informačních technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.
(2) Údaje o zahájení a provedení měření emisí se vkládají do systému automaticky pomocí čárových kódů přidělených mechanikovi a konkrétnímu číslu protokolu prováděného měření emisí. Upřesnění způsobu vkládání těchto údajů s ohledem na rozvoj informačních technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.
(3) Údaje o vozidlech, na kterých bylo měření emisí provedeno, a výsledcích měření zjištěných v průběhu měření emisí se vkládají do systému automaticky prostřednictvím zápisu do aplikace CIS STK na základě údajů zjištěných z dokumen-tace předkládané k provedení měření emisí a výpisů z měřicích přístrojů pro provádění měření emisí. Upřesnění způsobu vkládání těchto údajů s ohledem na rozvoj CIS STK a informačních technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.
(4) Údaje o mechanicích provádějících měření emisí se předávají za účelem přiřazení mechanika k provozovně stanice měření emisí. Provozovatel stanice měření emisí neprodleně předá údaje o zahájení nebo ukončení pracovního poměru mechanika. Tyto údaje musí obsahovat jméno, příjmení a datum narození mechanika, číslo osvědčení mechanika, datum zahájení nebo ukončení pracovního poměru a na jaké provozovně pracuje a evidenční číslo provozovny. Upřesnění způsobu vkládání těchto údajů s ohledem na rozvoj CIS STK a informačních technologií publikuje ministerstvo ve Věstníku dopravy.˙.
12. V § 15 písm. b), c) a d) se text ˙T, OT1, OT2, OT3 a OT4˙ nahrazuje textem ˙T, C, OT, R, S a Z˙.
13. Za § 15 se vkládá nový § 15a, který včetně nadpisu zní:
(1) Výpočet kapacitní potřeby technických prohlídek, kapacity kontrolních linek stanic technické kontroly a počtu skutečně provedených technických prohlídek je uveden v příloze č. 19.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na stanice technické kontroly, které provádí pouze technické prohlídky vozidel Ministerstva vnitra, Ministerstva obrany, Policie České republiky a Bezpečnostní informační služby.˙.
14. V § 16 se odstavec 3 zrušuje.
Dosavadní odstavce 4 až 11 se označují jako odstavce 3 až 10.
15. V § 16 odst. 6 a 10 se text ˙1, 2, 4 a 5˙ nahrazuje textem ˙1 až 4˙.
16. V § 16 odst. 7 písmeno e) zní:
- ˙e)
- telefonním přístrojem s veřejným telefonním číslem a zařízením umožňujícím elektronickou komunikaci.˙.
17. V § 16 odst. 8 se číslo ˙8˙ nahrazuje číslem ˙7˙.
18. § 16a se včetně nadpisu zrušuje.
19. V § 22 odst. 1 se věta poslední zrušuje.
20. V § 22 se doplňuje odstavec 3, který zní:
˙(3) Stanice musí být kromě přístrojů a zařízení uvedených v odstavci 2 dále vybavena nejméně
- a)
- zařízením na odsávání výfukových plynů, větráním a vytápěním,
- b)
- počítačem s hardwarovým a softwarovým vybavením splňujícím požadavky informačního systému stanic technické kontroly,
- c)
- telefonním přístrojem s veřejným telefonním číslem a zařízením umožňujícím elektronickou komunikaci,
- d)
- kontrolní jámou nebo zvedákem na vozidlo, popřípadě
jiným technickým zařízením nebo technologií umožňující kontrolu
palivového a výfukového systému,
- e)
- ochozem nebo rampou k přístupu na střechu vozidla v případě stanice měření emisí kategorie vozidel M3, popřípadě jiným technickým zařízením nebo technologií umožňující kontrolu střechy vozidla kategorie M2 a M3 poháněná CNG.˙.
21. V § 23 odst. 8 se slova ˙oprávněná zkušebna (§ 19 odst. 7)˙ nahrazují slovy ˙technická zkušebna (§ 27 odst. 1)˙.
22. Příloha č. 19 včetně poznámky pod čarou č. 10 zní:
˙Příloha č. 19 k vyhlášce č. 302/2001 Sb.
- 10)
- Vyhláška č. 564/2002
Sb., o stanovení území okresů České republiky a území obvodů hlavního
města Prahy, ve znění pozdějších předpisů.˙.
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem jejího vyhlášení, s výjimkou ustanovení čl. I bodu 20, které nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2018.