VYHLÁŠKA ze dne 2. května 2006, kterou se mění vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.
Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE
VYHLÁŠKA
ze dne 2. května 2006,
kterou se mění vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti
a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích,
ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.
Ministerstvo dopravy (dále jen ,,ministerstvo") stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., (dále jen ,,zákon") k provedení § 2 odst. 5 až 8, § 19 odst. 8, § 72 odst. 3 a § 76 odst. 1 zákona:
Čl. I
Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb., se mění takto:
1. V § 15 odst. 1 písm. d) se bod 4 zrušuje.
2. V § 15 se na konci odstavce 1 doplňuje věta ,,Hmotnost připadající na jednu nápravu dvojnápravy a trojnápravy přípojných vozidel nesmí překročit 10 t.".
3. V § 16 odstavec 1 zní:
,,(1) Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav včetně nákladu jsou
- a)
- největší povolená šířka
- 1. vozidel kategorie M1
2,50 m,
- 2. vozidel kategorií M2, M3, N, O, OT, T
2,55 m,
- 3. vozidel s tepelně izolovanou nástavbou, u které je tloušťka stěn větší než 45 mm
2,60 m,
- 4. dvoukolových mopedů
1,00 m,
- 5. ostatních vozidel kategorie L
2,00 m,
- 6. přípojných vozidel za dvoukolová motorová vozidla
1,00 m,
- 7. samojízdných a výměnných tažených strojů, nesených pracovních strojů v soupravě s nosičem a traktorů za podmínek stanovených v § 22 odst. 4
3,00 m,
- 8. tramvají
2,65 m,
- b)
- největší povolená výška
- 1. vozidel, včetně sběračů tramvají a trolejbusů v nejnižší pracovní poloze
4,00 m,
- 2. vozidel kategorie L
2,50 m,
- 3. vozidel kategorií N3, O4, určených pro přepravu vozidel
4,20 m,
- 4. souprava tahače s návěsem
4,00 m + 2 % výšky,
- c)
- největší povolená délka
- 1. jednotlivého vozidla s výjimkou autobusu a návěsu
12,00 m,
- 2. a) autobusu se dvěma nápravami
13,50 m,
- b) autobusu se třemi a více nápravami
15,00 m,
- 3. kloubového dvoučlánkového autobusu a trolejbusu
18,75 m,
- 4. kloubového tříčlánkového autobusu a trolejbusu
22,00 m, do největší povolené délky autobusů se započítává jakákoliv odnímatelná výbava, například schrána na lyže,
- 5. soupravy tahače s návěsem
16,50 m,
- 6. soupravy motorového vozidla s jedním přívěsem
18,75 m,
- 7. soupravy motorového vozidla s jedním přívěsem kategorie O4 určeným pro přepravu vozidel
20,75 m,
- 8. vozidla kategorie L
4,00 m,
- 9. tramvaje (sólo) včetně spřáhel
18,00 m,
40,00 m,
11. soupravy traktoru s jedním přívěsem (návěsem)
18,00 m,
12. soupravy traktoru s přípojným pracovním strojem
18,00 m,
13. soupravy samojízdného stroje s podvozkem pro přepravu pracovního zařízení stroje
20,00 m,
14. soupravy se dvěma přívěsy nebo s návěsem a jedním přívěsem
22,00 m. Do celkové délky vozidla (jízdní soupravy) se nepočítá délka nakládacího satelitního vozíku, který je v přepravní poloze namontován vzadu na vozidle, pokud nepřesahuje vozidlo o více než 1,20 m.".
4. V § 18 odst. 3 větě třetí se slova ,, ,,STOP" nebo ,,POLICIE STOP" " nahrazují slovy ,, ,,STOP", ,,POLICIE STOP", ,,POZOR KOLONA" nebo ,,STOP KOLONA" " a větě páté se slova ,, ,,STOP" nebo ,,POLICIE STOP" " nahrazují slovy ,, ,,STOP", ,,POLICIE STOP", ,,POZOR KOLONA" nebo ,,STOP KOLONA" ".
5. V § 26 se slova v nadpisu ,,Technické požadavky na konstrukci vozidel typu kategorie L" nahrazují slovy ,,Technické požadavky na konstrukci typu vozidel kategorie L".
6. V § 32 odstavec 7 zní:
,,(7) Pro vyznačení nouzového stání vozidla na pozemní komunikaci musí být motorová vozidla, s výjimkou vozidel kategorie L, jednonápravových traktorů s přívěsem, speciálních nosičů pracovních adaptérů, motorových vozíků a vozidel o celkové šířce menší než 1,00 m, vybavena přenosným výstražným trojúhelníkem homologovaným podle předpisu EHK č. 27.".
7. V § 38 odstavec 3 zní:
,,(3) Kontrolnímu technikovi, který absolvoval speciální kurz a složil zkoušku z odborné způsobilosti podle odstavce 2, (dále jen ,,kontrolní technik typu K") ministerstvo vystaví osvědčení a přidělí razítko s evidenčním číslem. Absolvent, který při zkoušce neprospěl, může si své znalosti individuálně doplnit a požádat o opakování komisionálního přezkoušení. Tuto žádost může podat nejdříve za jeden měsíc a nejpozději do šesti měsíců po ukončení kurzu. Další opakování zkoušky není možné bez nového absolvování speciálního kurzu k získání odborné způsobilosti k provádění technických kontrol vozidel před schválením technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích.".
8. Příloha č. 1 zní:
341/2002 Sb.
341/2002 Sb.
Čl. II
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. června 2006.