VYHLÁŠKA ze dne 20. října 2011, kterou se mění vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE
VYHLÁŠKA
ze dne 20. října 2011,
kterou se mění vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích,
ve znění pozdějších předpisů
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 46 odst. 2 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění zákona č. 102/2000 Sb., zákona č. 132/2000 Sb., zákona č. 489/2001 Sb., zákona č. 256/2002 Sb., zákona č. 259/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 358/2003 Sb., zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 80/2006 Sb., zákona č. 186/2006 Sb., zákona č. 311/2006 Sb., zákona č. 342/2006 Sb., zákona č. 97/2009 Sb., zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 347/2009 Sb. a zákona č. 152/2011 Sb., (dále jen ˙zákon˙) k provedení § 9 odst. 4, § 18g odst. 7 a § 18i odst. 4 a § 18j odst. 5 a § 25 odst. 15 zákona:
Vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 300/1999 Sb., vyhlášky č. 355/2000 Sb., vyhlášky č. 367/2001 Sb., vyhlášky č. 555/2002 Sb., vyhlášky č. 490/2005 Sb. a vyhlášky č. 527/2006 Sb., se mění takto:
1. V § 6 odst. 1 se věta druhá nahrazuje větou ˙Prohlídky se dělí na běžné, hlavní, mimořádné a bezpečnostní inspekce komunikací zařazených do trans-evropské silniční sítě16).˙.
Poznámka pod čarou č. 16 zní:
––––––––––––––––––––
˙16) Rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 661/2010/ /EU ze dne 7. července 2010 o hlavních směrech Unie pro rozvoj transevropské dopravní sítě.˙.
2. Za § 7 se vkládá nový § 7a, který včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 17 zní:
(1) Bezpečnostní inspekcí17) se rozumí posouzení dopadů stavebních, technických a provozních vlastností komunikace na bezpečnost silničního provozu při jejím užívání a vyhodnocení rizik, která plynou z vlastností komunikace pro účastníky silničního provozu. Bezpečnostní inspekci zajišťuje vlastník nebo správce komunikace zařazené do transevropské silniční sítě. Bezpečnostní inspekci provádí auditor bezpečnosti pozemních komunikací společně s alespoň jednou další fyzickou osobou.
(2) Bezpečnostní inspekce se provádí jednou za 5 let.
(3) Minimální rozsah bezpečnostní inspekce je uveden v příloze č. 11.
––––––––––––––––––––
- 17)
- Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/96/ES ze dne 19. listopadu 2008 o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury.˙.
3. Za § 36 se vkládají nové § 37 až 38b, které včetně nadpisů znějí:
Minimální rozsah auditu bezpečnosti pozemních komunikací17) je uveden v příloze č. 12.
Obory související s auditem bezpečnosti pozemních komunikací jsou dopravní stavitelství a dopravní inženýrství.
(1) Rozsah školení pro získání potřebných znalostí, dovedností a postupů pro provádění auditu bezpečnosti pozemních komunikací je 40 hodin. Školení je zaměřeno na
- a)
- teorii nehodovosti a bezpečnost silničního provozu,
- b)
- utváření komunikací bezpečných pro účastníky silničního provozu a
- c)
- právní a technické normy upravující bezpečnost silničního provozu a provádění auditu bezpečnosti pozemních komunikací.
(2) Školení se skládá z teoretické výuky v rozsahu 24 hodin, praktické výuky v rozsahu 16 hodin a zpracování případové studie.
(3) Pravidelné školení se provádí formou teoretické výuky v rozsahu 16 hodin se zaměřením na prohloubení a udržování znalostí získaných podle odstavce 2.
(1) Zkouška k prokázání odborné způsobilosti auditora bezpečnosti pozemních komunikací se skládá z písemného testu a ústního pohovoru před zkušební komisí.
(2) Písemný test se skládá ze 45 otázek rozdělených do 3 skupin podle tematických okruhů školení uvedených v § 38a odstavci 1. Každá skupina se skládá z 15 otázek. Každé otázce jsou přiřazeny 4 možné odpovědi, z nichž pouze 1 je správná. Každá správná odpověď je hodnocena 1 bodem.
(3) Ústní pohovor se skládá z otevřených otázek k prověření hlubších znalostí tematických okruhů uvedených v odstavci 2 a vzájemných souvislostí.
(4) Výsledek celé zkoušky se hodnotí stupněm ˙prospěl˙ nebo ˙neprospěl˙. K hodnocení stupněm ˙prospěl˙ je třeba získat v testu alespoň 39 bodů a správně zodpovědět otázky alespoň ze dvou tematických okruhů v ústním pohovoru.
(5) Protokol o výsledku zkoušky obsahuje
- a)
- označení ˙protokol o výsledku zkoušky k prokázání odborné způsobilosti auditora bezpečnosti pozemních komunikací˙,
- b)
- jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození a adresu bydliště zkoušeného,
- c)
- místo a datum konání zkoušky,
- d)
- celkový výsledek zkoušky a
- e)
- jména, příjmení a podpisy všech členů zkušební komise.˙.
4. Za § 40 se vkládá nový § 40a, který včetně nadpisu zní:
(1) Výše náhrady za poskytnutí policejního doprovodu se stanoví jako součet částky 600 Kč za každý kalendářní den, na který byl policejní doprovod poskytnut, a celkové výše dalších nákladů spojených s poskytnutím policejního doprovodu.
(2) Další náklady spojené s poskytnutím policejního doprovodu jsou
- a)
- 400 Kč za 1 hodinu služby policisty, který se účastnil policejního doprovodu,
- b)
- 15 Kč za 1 km ujetý služebním vozidlem Policie České republiky, které bylo použito při policejním doprovodu, a
- c)
- pořizovací cena materiálu spotřebovaného Policií České republiky při policejním doprovodu, s výjimkou pohonných hmot.˙.
5. § 47a se včetně nadpisu zrušuje.
6. Doplňuje se příloha č. 11, která zní:
Sb.
Sb.
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem jejího vyhlášení.