VYHLÁŠKA ze dne 3. června 2014, kterou se mění vyhláška č. 352/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady z autovraků, vybraných autovraků, o způsobu vedení jejich evidence a evidence odpadů vznikajících v zařízeních ke sběru a zpracování autovraků a o informačním systému sledování toků vybraných autovraků (o podrobnostech nakládání s autovraky), ve znění vyhlášky č. 54/2010 Sb.
Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE
VYHLÁŠKA
ze dne 3. června 2014,
kterou se mění vyhláška č. 352/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady z autovraků,
vybraných autovraků, o způsobu vedení jejich evidence a evidence odpadů vznikajících v zařízeních
ke sběru a zpracování autovraků a o informačním systému sledování toků vybraných autovraků
(o podrobnostech nakládání s autovraky), ve znění vyhlášky č. 54/2010 Sb.
Ministerstvo životního prostředí stanoví podle § 14 odst. 6 písm. c), § 37 odst. 9, § 37b odst. 2 a § 78 odst. 2 písm. r) zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 188/2004 Sb., zákona č. 7/2005 Sb., zákona č. 314/2006 Sb., zákona č. 34/2008 Sb., zákona č. 169/2013 Sb. a zákona č. 344/2013 Sb., (dále jen ˙zákon˙):
Vyhláška č. 352/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady z autovraků, vybraných autovraků, o způsobu vedení jejich evidence a evidence odpadů vznikajících v zařízeních ke sběru a zpracování autovraků a o informačním systému sledování toků vybraných autovraků (o podrobnostech nakládání s autovraky), ve znění vyhlášky č. 54/2010 Sb., se mění takto:
1. V § 3 se slovo ˙karosérie˙ nahrazuje slovy ˙karoserie nebo rám˙.
2. V § 4 se za odstavec 3 vkládají nové odstavce 4 a 5, které znějí:
˙(4) Součástí údajů zasílaných ministerstvu podle odstavce 3 je fotodokumentace stavu přijímaných vybraných autovraků podle § 37b odst. 1 písm. j) zákona, která obsahuje tyto tři fotografie:
- a)
- celkový pohled na autovrak, ze
kterého je možné autovrak identifikovat a ze kterého je zřejmé, jaký je
stav přijímaného autovraku a že se v době pořízení fotodokumentace
nachází na provozovně provozovatele zařízení ke sběru autovraků,
- b)
- stav vybavení kabiny autovraku a
- c)
- identifikační číslo VIN.
(5) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků zasílá fotodokumentaci ministerstvu do 96 hodin po zaslání ostatních údajů podle odstavce 3.˙.
Dosavadní odstavce 4 a 5 se označují jako odstavce 6 a 7.
3. V příloze č. 2 se v bodě 1.1. slovo ˙vybaveny˙ nahrazuje slovem ˙vybaveno˙.
4. V příloze č. 2 se v bodě 2.1.2. písmeni d) slova ˙čl. 2.2.2.2.˙ nahrazují slovy ˙bodě 2.2.2.1.˙.
5. V příloze č. 2 se v nadpisu bodu 2.1.3. slovo ˙vybaveny˙ nahrazuje slovem ˙vybavena˙.
6. V příloze č. 2 se za bod 2.1.3. vkládá nový bod 2.1.4., který zní:
˙2.1.4. Skladovat na sobě bez technických opatření je možné pouze dva autovraky. Skladovat na sobě více než dva autovraky je možné pouze s technickými opatřeními zabezpečujícími jejich stabilitu. Skladovat autovraky na sobě je možné pouze v případě, že již neobsahují provozní náplně a další nebezpečné látky (katalogové číslo 16 01 06).˙.
7. V příloze č. 2 se v bodě 2.2.1. slova ˙musí dosáhnout stavu, kdy kapalina již neodkapává˙ nahrazují slovy ˙kapaliny buď odčerpají, nebo se vypustí do maximální možné míry vedoucí k naplnění cílů použití a využití uvedených v § 37 odst. 7 písm. b) zákona. K vypouštění provozních náplní z uzavřených nádrží se použije odsávací zařízení, v případě nádrží bez výpustných otvorů se vytvoří otvor umožňující gravitační vypouštění.˙.
8. V příloze č. 2 bod 2.2.2.1. zní:
˙2.2.2.1. Části a materiály obsahující škodliviny, které musí být při zpracování z vybraných autovraků odstraněny přednostně:
- a)
- baterie a nádrže na zkapalněný plyn nebo stlačený plyn,
- b)
- potenciálně výbušné součásti (například airbagy), pokud je nelze deaktivovat,
- c)
- provozní náplně (palivo, motorový a převodový olej,
oleje z rozvodovky, oleje z hydrauliky, chladicí kapaliny, nemrznoucí
směsi, brzdové kapaliny, náplně klimatizačního systému) a jakékoliv
další kapaliny obsažené ve vybraném autovraku, pokud nebudou nutné pro
opětovné použití příslušných částí,
- d)
- všechny součásti obsahující rtuť, je-li to technicky proveditelné.˙.
˙2.2.2.2. Zpracovatel autovraku, který jako první převezme autovrak, znehodnotí identifikační číslo VIN způsobem, který vylučuje jeho opětovné použití při zachování čitelnosti původních znaků. Zničení identifikačního čísla VIN provádí konečný zpracovatel karoserie nebo rámu.˙.
10. V příloze č. 2 bod 2.2.2.3. zní:
˙2.2.2.3. Minimální technické požadavky na zpracování autovraku a zpracovatelské operace pro podporu recyklace:
- a)
- vyjmutí katalyzátoru,
- b)
- vyjmutí kovových konstrukčních částí obsahujících měď, hliník a hořčík, pokud tyto kovy nejsou odděleny během drcení,
- c)
- vyjmutí pneumatik, včetně rezervy, pokud je spolu s
autovrakem předána k jeho zpracování, a objemných plastových
konstrukčních částí (nárazníky, přístrojová deska a nádrže na kapaliny
atd.), pokud tyto materiály nejsou odděleny během drcení tak, aby mohly
být účinně recyklovány jako materiály,
- d)
- vyjmutí skel.˙.
˙2.2.2.4. Zpracovatel autovraků zpracuje autovrak zařazený pod katalogové číslo 16 01 06 buď sám, nebo jej předá jinému zpracovateli autovraků.
2.2.2.5. Při splnění podmínek bodů 2.2.1. a 2.2.2.1. je možné přeřadit autovrak z katalogového čísla 16 01 04* pod katalogové číslo 16 01 06 bez vylučování nebezpečných vlastností autovraku.˙.
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 15. června 2014, s výjimkou čl. I bodu 2, který nabývá účinnosti dnem 1. října 2014.